استراتژی سئو در کمترین زمان

سئو سایت چقدر زمان میبرد از شایعات تا واقعیت ادزینو

شاخص کلیدی عملکرد یک معیار قابل اندازه‌گیری است که به شما می‌گوید چقدر برای رسیدن به اهداف کسب‌وکارتان موفق بوده‌اید. تا به حال با برنامه‌های مسیریابی کار کرده‌اید؟ برای این که این برنامه‌ها بهترین مسیر را به شما نشان دهند ابتدا باید تعیین کنید که در کجا قرار دارید. تعیین استراتژی سئو هم به همین صورت است؛ برای اینکه بهترین استراتژی را برای کسب‌وکارتان طراحی کنید، ابتدا باید ببینید وضعیت فعلی کسب‌وکارتان چگونه است. در این قسمت در ۸ مرحله ساده به شما توضیح می‌دهیم که چگونه استراتژی سئویی تدوین کنید که شما را به رتبه‌های برتر گوگل برساند. چنین محتوایی در استراتژی سئو شبیه یک بلیط طلایی برای حضور در نتایج نخست گوگل است.

پس از تهیه استراتژی سئو، تمام کلمات کلیدی متناسب با زمینه فعالیت وب سایت در یک نقشه محتوایی در اختیار کارفرما قرار می­‌گیرد. عموما در نقشه محتوایی، ساختار اصلی و نحوه ارتباط صفحات مختلف با یکدیگر مشخص می­‌شود. آژانس دی ام روم اطلاعاتی نظیر آنالیز Ui و Ux، بررسی سئو تکنیکال و روش­های بهبود سئو خارجی را به کارفرما ارائه می‌­دهد؛ همچنین کارشناسان متخصص دی ام روم با به کارگیری مهارت و تجربه بهترین استراتژی سئو وب سایت را  تدوین و تهیه خواهند کرد. آیا به دنبال افزایش ترافیک و درآمد سایت خود هستید؟ با خدمات تدوین استراتژی سئو، کسب‌وکار خود را برای موفقیت در نتایج جستجوی گوگل آماده کنید. استراتژی سئو نه تنها سبب بهینه سازی زیر ساخت سایت می‌شود، بلکه با بهینه سازی همه جانبه صفحات، سبب افزایش تعداد بازدیدکنندگان خواهد شد که این امر به تحقق اهداف درآمدی کسب‌وکار کمک می‌کند.

کاربران دیگر فقط به دنبال اطلاعات عمومی نیستند؛ آن‌ها می‌خواهند پاسخ دقیق، کوتاه و کاربردی بگیرند. سئو معنایی (Semantic SEO) در این سال‌ها اهمیت بیشتری پیدا کرده و موتورهای جستجو (Search Engines) قادرند تفاوت میان اطلاعات سطحی و محتوای باکیفیت را تشخیص دهند. برای موفقیت در سئو ۲۰۲۵، وب‌سایت‌ها باید علاوه بر انتخاب کلمات کلیدی مناسب، روی تحلیل نیت کاربران تمرکز کنند. محتوای “پاسخ سریع (Quick Answer)” و “نتایج برجسته (Featured Snippets)” بخش مهمی از استراتژی سئو خواهند بود. امروزه 61 درصد مطالب جستجو شده در سطح وب به نسخه موبایل اختصاص داده شده است؛ به همین سبب بهینه سازی نسخه موبایل در دسته امور ضروری سئو وب سایت­‌ها قرار دارد که نیازمند استراتژی حرفه‌­ای و تخصصی می­‌باشد. همچنین گوگل ابتدا ایندکس شدن محتوا در موبایل را مورد بررسی قرار می­‌دهد سپس به تحلیل دسکتاپ می­‌پردازد.

سئو یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید. سئوی کلی سایتتان را بررسی کنید تا به ارزیابی دقیق‌تری درباره فرصت‌ها و تهدیدها برسید. استراتژی‌های سئویی معمولاً در یک بازه‌ی ۳ تا ۶ ماهه چیده می‌شوند و البته فرصت‌هایی هم برای بازبینی آنها در نظر گرفته می‌شود. برای رسیدن به موفقیت در هر بخشی از زندگی به پول، زمان و تلاش نیاز خواهید داشت. سئو هم تافته‌ی جدابافته نیست و هر چقدر روی آن سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشید، زودتر به نتیجه می‌رسد. اگر نمی‌دانید چگونه این کار را انجام دهید، مقاله “اسکیما مارک‌آپ چیست و چرا برای سئو مهم است؟” را بخوانید.

اجرای استراتژی سئو با توجه به نقاط ضعف و قوت سایت شما برای افزایش درآمد و کسب مجدد رتبه گوگل از دست رفته انجام می شود. از تحقیق کلمات کلیدی و بررسی رقبا گرفته تا رفع مشکلات فنی سایت، همه تکنیک های سئو  در تیم آوادیس برای شما رقم میخورد تا به اهداف خود دست یابید. در اجرا استراتژی سئو به این نکته دقت کنید که کاربران باید به آسانی متوجه نوع فعالیت و حوزه کسب و کار شما شوند. زمانی که سئو سایت را به درستی انجام می دهید باعث برند سازی سایت خود در گوگل می شوید. علاوه بر این با تولید محتوای صحیح و دریافت بک لینک های معتبر، می توان به گوگل نشان داد وب سایت معتبری داریم. اولین قدم، مهم ترین اقدامی است که انجام می دهید، در واقع خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می‌رود دیوار کج!

یکی از روش‌هایی که می‌توانید به سرعت بک لینک دریافت کنید، نوشتن در سایت‌های دایرکتوری است. وب‌سایت‌های دایرکتوری زیادی وجود دارند که برخی از آن‌ها روی موضوعاتی خاص، مثل معرفی رستوران، معرفی محصولات دیجیتال و ...، کار می‌کنند و شما با عضویت در آن می‌تونید محتوای خود را در آن منتشر کرده و به وب‌سایت خود لینک دهید. نقشه سایت این امکان را به ربات‌های گوگل می‌دهد که به سرعت و به راحتی صفحات وب‌سایت شما را ایندکس کنند و تمامی محتوای وب‌سایت شما دسترسی داشته باشد. سایت مپ را می‌توانید به راحتی و با کمک وب‌سایت‌های آنلاین که در این زمینه فعالیت می‌کنند بسازید و آن را در هاست سایت قرار دهید. تگ هدینیگ یا تگ‌های H، برحسب اهمیت تیتر‌ها، برای تیترهای محتوای شما قرار می‌گیرد و تاثیر زیادی روی سئو سایت شما خواهد گذاشت. متا دیسکریپشن نیز بخشی از محتوای شما است که توضیحات کلی درباره کل محتوا ارائه می‌دهد که این قسمت هم به کمک ربات‌های گوگل می‌آید و هم در SERP به کاربران نمایش داده می‌شود.

همچنین زمان رسیدن به اهداف مشخص شده و در نظر گرفتن اختلال یا مشکلات احتمالی از موثرترین عناصر در استراتژی های سئو تخصصی به شمار می­رود. به طور معمول با برگزاری جلسات متعدد آنلاین و حضوری به طور کامل خواسته­‌های کارفرما و اهداف کسب و کارها مشخص می­‌شود و بهترین طراحی استراتژی سئو ارائه داده خواهد شد. استراتژی سئو یک برنامه برای ایجاد، بهینه‌سازی و تبلیغ محتوا به منظور بهبود دیده شدن آن در نتایج موتور جستجو است و همچنین هدف آن جذب ترافیک ارگانیک بیشتر به وب‌سایت است. این استراتژی شامل مجموعه‌ای از تکنیک‌ها مانند تحقیق کلمات کلیدی، سئو داخلی صفحه، سئو فنی و بک لینک سازی است. هدف اصلی الگوریتم ونیز که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد، ارائه‌ی مرتبط‌ترین و بهترین نتیجه‌ها بر اساس نتایج جستجوی محلی (Local) کاربران بود.

متخصصان سئو باید در جلسات بازاریابی دیجیتال حضور داشته باشند تا تصمیم بگیرند که کدام رویدادها به «رویدادهای کلیدی» در GA4 تبدیل شوند. پس از انجام تکالیف خود، از ابزارهایی مانند ابزار تست اسکیما مارک‌آپ گوگل برای آزمایش داده‌های ساختاریافته خود استفاده کنید. اگر می‌خواهید با تغییرات الگوریتمی به روز باشید، ابتدا مقاله “چرا و چگونه تغییرات الگوریتم گوگل را پیگیری کنیم” را مطالعه کنید. شما به توصیه‌های تاکتیکی علاوه بر بینش‌های استراتژیک نیاز دارید تا به اهداف حرفه‌ای خود برسید و در این حوزه یا صنعت پیشرفت کنید. شما می‌توانید با مطالعه “چه لینک‌هایی باید برای یک پروفایل طبیعی لینک بسازید؟” شروع کنید. این توضیح می‌دهد که چرا در سئو، مدیران ارشد (مثل معاونین سئو) خیلی کم هستند.

اگر شما هم به تازگی یک وب‌سایت راه‌اندازی کرده‌اید و یا به دنبال آن هستید که سئو سایت خود را خیلی سریع ارتقا دهید؛ این مقاله مخصوص شماست. می‌توانید برای کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود بنویسید و می‌توانید برای موتورهای جستجو بنویسید. به همین خاطر توصیه می‌کنیم در ابتدای راه سئوی سایت سراغ کلمات کلیدی دم دراز و با نرخ تبدیل بالا بروید. در مقایسه با دیگر روش‌های بازاریابی دیجیتال، مثل اجرای تبلیغات کلیکی یا استفاده از تبلیغات گوگل ادز، سئو سایت یک کار زمان‌بر است. به همین خاطر قبل از اینکه سراغ این ابزار بروید، باید یک استراتژی و نقشه راه داشته باشید. به نحوی که بدانید مثلاً در ۶ ماه آینده قرار است چه کارهایی را انجام دهید.

بدون داشتن نقشه راه سئو، رسیدن به مقصدی مطمئن برای فروش و توسعه کسب و کار آنلاین دشوار و بعضی مواقع نشدنی خواهد بود! تدوین استراتژی سئو، برای رسیدن به افزایش ترافیک ورودی و درآمدسازی وب سایت پیشنهاد می ‎شود. تا اینجا تقریباً همه چیز برای تولید محتوا آماده‌ست؛ هم کلمات کلیدی را دارید، هم نتایج جست‌وجو و رقبا را تحلیل کرده‌اید و نقاط قوت و کم و کاستی‌های بقیه را می‌دانید. حالا باید در استراتژی سئو سایت‌تان چند و چون تولید محتوا و بهینه‌سازی داخلی سایت‌تان را هم مشخص کنید. Google Search Console یکی از اصلی‌ترین و قدرتمندترین ابزارهای سئو است که هر وبمستری باید با آن آشنا باشد.

اگرچه گفته می‌شود سئو یک کار زمان‌بر است، اما نیازی نیست همیشه هم آهسته و پیوسته پیش بروید. راهکارها و نکاتی وجود دارد که می‌توانند روی سئوی سایتتان تاثیر بگذارند؛ اجرای درست این راهکارها سرعت دستیابی به اهدافتان را بالاتر می‌برند. خیلی وقت‌ها کارفرمایی که می‌پرسد سئو سایت چقدر زمان می‌برد، حوزه رقابتی پروژه‌اش را در نظر نمی‌گیرد. اگر برای شما رسیدن به جایگاه‌های برتر اهمیت دارد، برای رقبایتان هم همین‌طور است. مسلماً هرچقدر تعداد رقبایتان بیشتر باشد یا آنها شناگرهای ماهرتری باشند، رسیدن به مدال طلا در این رقابت سخت‌تر می‌شود.

انتقال سایت به HTTPS نه تنها موجب امنیت بیشتر می ‌شود، بلکه خود یکی از معیار های موتور های جستجو برای رتبه ‌بندی محسوب می شود. تقلید کردن از رقبا یکی از بدترین کارهایی است که می‌توانیم در سئو انجام بدیم، زیرا نهایتا باعث خواهد شد که همواره دنباله‌رو رقبای خود باشیم. در گام اول یک جلسه مشاوره با کارفرما و نیاز اهداف کسب و کار تعیین می‌شود. ما در یک مقالۀ دیگر به‌طور کامل درمورد تحقیق کلمۀ کلیدی صحبت کرده‌ایم. شما باید تجربیات کاربری سایت خود را به دقت زیر نظر بگیرید تا مطمئن شوید که مردم می توانند اقدامات مورد نظر خودشان را در سایت شما انجام دهند.

نوشته کامل‌ترین راهنمای تدوین استراتژی سئو (به‌صورت عملی) اولین بار در نوین. داستان سرایی، ایجاد مقاله، درج اخبار و سایر محتواهایی که در ازای پرداخت هزینه در سایتی درج می شود را رپورتاز آگهی می گویند. این آگهی باعث افزایش ورودی کاربران از سایت های پربازدید به سمت سایت شما می شود و اعتبار دامنه شما (DA) را بالا می برد. همانند بذری که در خاک کاشته می شود و با رسیدگی به آن، گیاه رشد می کند؛ کلمات کلیدی هم بذر هر سایت محسوب می شود و باید به طور مداوم به آن رسیدگی کرد. به همین دلیل در ابتدا نیاز است که کلمات کلیدی سایت خود را با توجه به بذر هر کدام شناسایی کنید. روش‌های مختلفی برای دریافت بک‌لینک وجود دارد که بعضی‌ها قانونی و مجازند، بعضی‌ها هم غیرقانونی!

کاربران گوگل وقتی فهرست نتایج را می‌بینند، از روی عنوان‌ها و توضیحات متا آنها را قضاوت کرده و تصمیم می‌گیرند که روی چه عنوانی کلیک کنند. استفاده از اعداد و به کار بردن کلمات خاصی مثل رایگان، جامع، تخفیف و… معمولاً ترغیب‌کنندگی عنوان را بیشتر می‌کنند. اما متخصصان سئو به نظر می‌رسید که از حدس زدن نیات کاربران براساس کلمات یا عبارات جستجو راضی بوده‌اند. اما در سال آخر دانشگاه، از دانشجویان انتظار می‌رود که بینش‌های عمیق‌تری ارائه دهند و از مهارت‌های تحلیلی پیچیده‌تری استفاده کنند. هوش مصنوعی تولیدی در این زمینه‌ها چندان خوب عمل نمی‌کند، به همین دلیل دانشجویان انسانی سال سوم نمرات بهتری از ChatGPT-4 کسب کردند.

به عنوان مثال استفاده از انواع رپورتاژها و لینک­ سازی‌­های غیر واقعی امکان حذف شدن سایت از نتایج گوگل را بالا می‌­برد. کارشناسان تهران سایت، برای اعمال استراتژی اصولی سئو با هدف و کلمات کلیدی تعیین شده، اطلاعاتی متنی و تصویری سئو را تهیه می‌کنند. لذا بعد از تهیه، قرار دادن آن‌ها در یک صفحه اختصاصی از سایت، لازمه استراتژی سئو داخلی است. در تدوین استراتژی سئو سایت، روش‌های سه‌گانه مورد استفاده قرار می‌گیرند تا سئو در طراحی یک سایت حرفه‌ای، با نظم و قائده‌ای مشخص، مورد استفاده قرار بگیرد. انواع تدوین استراتژی شامل سئو داخلی سایت، سئو خارجی سایت و سئو تکنیکال می‌باشد.

یکی از استراتژی‌های مناسب برای تمامی وب سایت‌ها را می‌توان استراتژی سئو افزایش آمار جستجوی وب سایت در نظر گرفت. در این هدف گذاری سئویی، سئوکار یا همان متخصص سئو سعی می‌کند با به کارگیری روش‌های مختلف اقدام به افزایش آمار جستجوی وب سایت کند. از جمله کارهایی که برای افزایش آمار جستجوی وب سایت می‌توان در نظر گرفت. در هر کاری، فارغ از بحث سئو، داشتن استراتژی می‌تواند موفقیت را برای شما رقم بزند. داشتن استراتژی درست برای رسیدن زود هنگام یا بر اساس سند برنامه ریزی سئو لازم و ضروری است.

از آنجایی که برندها برای ماندگاری ایجاد شده‌اند، اگر بخواهید به‌جای اینکه صرفاً وجود داشته باشید تبدیل به برندی پیشرو شوید، به یک برنامۀ سئوی بلندمدت نیاز دارید. بنابراین از این پس هنگام طراحی سایت حتما به واکنش گرا بودن آن نسبت به موبایل ها دقت بیشتری داشته باشید تا رتبه بهتری از گوگل کسب کنید. آمار خروج از سایت یا همان Bounce Rate بیشتر به دلیل این است که سایت UX خوبی ندارد یعنی کاربر نمی‌تواند به خوبی با سایت ارتباط برقرار کند یا به عبارتی سایت نمی‌تواند نیاز بازدید کننده را برطرف کند. با انتخاب آدرس مناسب برای محتواهای خود یک امتیاز مثبت دیگر از گوگل دریافت خواهید کرد. ما در شرکت دیجیتال مارکتینگ آوادیس تیمی متشکل از طراحان، برنامه نویسان وب و کارشناسان بازاریابی دیجیتال هستیم. با استفاده از جدیدترین راه حل های مبتنی بر وب و جدیدترین تکنولوژی ها و ترندهای روز فناوری، به رونق کسب و کار شما کمک می کنیم.

برنامه‌ریزی برای ارائه انواع محتوا‌های مفید با قالب تعیین شده گوگل، به عنوان استراتژی سئو شناخته می‌شود. استراتژی سئو دارای مباحث پیچیده و در عین حال ساده‌ای می‌باشد که متخصصان حوزه دیجیتال و سئو می‌توانند به راحتی آن را تدوین نمایند. تدوین استراتژی، ارائه یک چک لیست از کار‌ها و فعالیت‌های پیش رو در زمینه سئو و بهینه سازی است. از جمله ابزارهای سودمندی که می‌توانید برای بررسی نتایج استراتژی سئو مورد استفاده قرار دهید می‌توان به گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)، گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)، سایت Gtmetrix، و همچنین Google PageSpeed Insights اشاره کرد. در این مقاله شما را با استراتژی سئو آشنا کرده و ۸ مرحله کلیدی برای تدوین یک استراتژی موثر را معرفی کردیم.

فراموش نکنید گوگل و دیگر موتورهای جستوجو شبکه های اجتماعی را نیز بررسی می‌کنند و هرچقدر از شبکه های بیشتر و از صفحات بیشتری لینک بگیرید در سئو وبسایت شما تاثیر چشمگیرتری خواهد داشت. همچنان در استراتژی سئو لینک گرفتن از سایت های دیگر تاثیر زیادی در بهبود رتبه شما در موتورهای جستوجو دارد. به همین علت معمولا مدیران وبسایت ها اقدام به خریداری لینک خارجی  یا رپورتاژ آگهی می‌کنند. همین الان می‌توانید برای استفاده از قابلیت پوش نوتیفیکیشن روی وبسایت خود به پنل سنجاق مراجعه کنید و درخواست پوش نوتیفیکیشن برای وبسایت خود بدهید. یک بار دیگر کلمه خود را سرچ کنید این بار به محتواهایی که در صفحه اول گوگل ظاهر میشوند توجه کنید.

برای یادگیری این تکنیک‌ها و لینک‌سازی اصولی، می‌توانید سری به سری آموزشی لینک بیلدینگ برای افراد مبتدی بزنید. خب، تا اینجا حسابی بازار و رقبا را آنالیز کردید و می‌دانید که اوضاع چطور است. برای اینکه نه خودتان، نه اعضای تیم‌تان گیج و سردرگم نشوید، بهترین کار این است که هدف‌تان را در قالب و چارچوب اسمارت (SMART) تعریف کنید. در یک کلام بگویم، استراتژی چراغی است که مسیر تاریک شما را روشن می‌کند. هم‌چنین دوره های صوتی آموزشی متنوعی هم در متمم وجود دارد که فهرست آن‌ها را می‌توانید در فروشگاه متمم ببینید. مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که می‌توانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید.

ابزارهای بهینه‌سازی محتوا می‌توانند به شما برای داشتن مطلبی باکیفیت که در رتبه‌های برتر گوگل قرار بگیرد، کمک کند. این ابزارها کلمات کلیدی، زیرعنوان‌ها، مترادف‌ها و حتی سوالات رایجی که ربات‌های کراولر موتورهای جستجو در هنگام انتشار یک محتوا به دنبال آن می‌گردند را شناسایی می‌کنند. وب سایتی که ماه‌های اول خود را در حال سپری کردن است، نیاز دارد که استراتژی مناسب و حرفه‌ای برای آن پیاده سازی شود، تا از ایجاد مشکلاتی که در نبود استراتژی سئو مناسب به وجود می‌آید جلوگیری شود. برای یک وب سایت با عمر دامنه پایین یا همان وب سایتی که تازه شروع به کار کرده است، استفاده از استراتژی تولید محتوای انبوه برای درک بهتر ماهیت هر صفحه می‌توانید به خوبی استفاده کنید. روش‌های گوناگونی برای چیدن استراتژی سئو وجود دارد که وابسته به نوع وب سایت، انتخاب نوع استراتژی انجام می‌شود.

همچنین، محتوای گیمیفای (Gamified Content) که شامل المان‌های بازی‌وار (Gamification Elements) است، می‌تواند باعث افزایش تعامل کاربران شود. سایت‌هایی که از ابزارهای محتوای تعاملی استفاده می‌کنند، معمولاً نرخ پرش پایین‌تر و نرخ تبدیل (Conversion Rate) بالاتری دارند. در نتیجه، محتوای استاتیک دیگر کافی نیست و باید از عناصر تعاملی برای حفظ کاربران و بهبود سئو استفاده کرد. گوگل در سال‌های اخیر به سمت جستجوی چندوجهی (Multisearch) حرکت کرده است، به این معنی که کاربران می‌توانند همزمان از متن، تصویر و صدا برای یافتن پاسخ‌های خود استفاده کنند. قابلیت‌هایی مانند Google Lens به کاربران امکان می‌دهند که با گرفتن عکس از یک شیء، اطلاعات مربوط به آن را پیدا کنند. این یعنی سئو فقط محدود به متن نیست، بلکه بهینه‌سازی تصاویر (Image SEO) و استفاده از متا دیتاهای تصویری (Alt Tags, Structured Data) نقش مهم‌تری در رتبه‌بندی پیدا کرده‌اند.

خب استراتژی مناسب برای رسیدن به این هدف این است که سراغ کلمات کلیدی دم دراز و عبارت‌هایی بروید که شانس تبدیل شدن آنها بیشتر است. مثلاً «خرید تلویزیون سامسونگ ۵۰ اینچی» یکی از عبارت‌هایی است که باید سراغش بروید. وقتی کاربر چنین چیزی را سرچ می‌کند، هدف مشخصی دارد و دقیقاً دنبال خرید محصول است. برخی از آنها به دنبال افزایش فروش هستند و برخی دیگر مانند سایت‌های خبری به دنبال جذب مخاطب بیشتر هستند. سایتهایی که حالت پلتفرم دارند بیشتر با هدف برندسازی کار سئو انجام می‌دهند. بنابراین شناسایی اهداف در سئو اهمین بسیار بالایی دارد و اولین قدم از طراحی استراتژی است.

گزارش‌دهی به شما این امکان را می‌دهد که داده‌های منسجم و دقیقی داشته باشید که می‌توانند اعتماد ایجاد کنند. اگر به دنبال یک استراتژی سئوی سریع و ارزان هستید، باید فکر نتیجه گرفتن از سئو را از سرتان بیرون کنید. اما تجزیه و تحلیل استراتژی‌های سئوی رقبا چه فایده‌ای دارد؟ این کار در موارد زیر به شما کمک می‌کند. در این مقاله، به شما خواهیم گفت که چه مواردی یک استراتژی سئوی قوی را تشکیل می‌دهند و چگونه می‌توان این استراتژی را متناسب با سایت شما تدوین کرد. خوبی این روش این است که تبلیغات شما را فقط کاربران خودتان می‌بینند و شما فقط بابت کلیکی که روی تبلیغ شما می‌شود هزینه پرداخت می‌کنید.

علاوه بر اینکه سرعت بالای سایت در جذب ترافیک بیشتر و رتبه بهتر گرفتن از گوگل تاثیر دارد در نرخ تبدیل سایت هم تاثیر بسزایی دارد. محتوایی که نگارش می‌کنید هر چقدر بیشتر درباره نیاز کاربر توضیح دهد بهتر نظر مخاطب را جلب می‌کند. پس حتما در استراتژی سئو شناخت مخاطب هدف رو در دستور کارتون قرار بدهید. این خانه از پای بست ویران است و ۱۰۰% محتواهای قبلی سایت تماما کپی بوده است و دلیل این قفل رتبه و عدم رشد نیز به همین ماجرا مربوط بوده است. منظور از لینک سازی داخلی، اتصال صفحه‎ای از سایت به صفحه دیگر است تا علاوه بر هدایت کاربر به مطالب دیگر سایت، خزنده گوگل نیز از صفحات دیگر دیدن کند. از لینک سازی داخلی در استراتژی سئو به نحوی استفاده کنید که همه صفحات به یکدیگر متصل شده باشند.

اگر قصد استفاده از آن را دارید، لازم است آن را براساس پروژه‌ی خودتان اصلاح کنید. در یک ساختار استراتژی مناسب برای سئو عموما با انواع kpi رو به رو هستیم. وابسته به نوع قرارداد سئویی که با کارفرما تنظیم می‌کنید این استراتژی می‌تواند متفاوت در نظر گرفته شود. ثبت نام در دایرکتوری‌ های محلی و معرفی کسب ‌و کار به موتور های جستجو  بهبود سئو محلی را در پی دارد. تشویق مشتریان به ارائه نظرات و بررسی محصولات یا خدمات به بهبود سئو خارجی کمک می کند. با توجه به افزایش استفاده از تلفن همراه، بهینه‌ سازی سایت برای دستگاه‌ های موبایل (Responsive Design)  امری ضروری است.

پیشرفت تکنولوژی‌های مربوط به موتورهای جستجو در سال جدید، چه تاثیری در استراتژی شما خواهد داشت؟ در ادامه 10 ترند برتر سئو که در سال ۲۰۲۵ باید به آن‌ها توجه کنید را مرور خواهیم کرد تا میزان ترافیک ورودی و رتبه خود را حفظ کنید و ارتقا دهید. همان‌طور که در قسمت‌های قبلی توضیح داده شد، گوگل همیشه تلاش می‌کند تا با به‌روز نگه داشتن الگوریتم‌های خود، تجربه و رضایت کاربران را افزایش دهد. نکته‌ی بعدی هم این است که الگوریتم های گوگل و جزئیات و نحوه‌ی عملکرد آن‌ها به‌دلیل مسائل امنیتی، هیچ گاه توسط خود این کمپانی منتشر نمی‌شود. همچنین معمولاً پس از این سمینارها، تحلیل‌های مختلفی از سمت متخصصین سئو ارائه می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم به این نتیجه برسیم که آپدیت جدید گوگل چگونه کار می‌کند و ما چطور می‌توانیم با آن سازگار شویم. یکی از استراتژی‌های پر طرفدار در میان کارفرماها، استفاده از خدمات سئو تکنیکال است که زیر مجموعه سئو داخلی به حساب می‌آید.

لینک‌های شکسته(Broken Links) وب‌سایت خود را اصلاح کنید و به سرعت تاثیر آن روی سئو سایت را مشاهده خواهید کرد. آشنایی با SEO و فلسفه آن، چیزی نیست که مختص برنامه‌نویسان و طراحان سایت باشد. خصوصاً با توجه به توسعه‌ی الگوریتم‌های جستجو و هوشمندتر شدن موتورهای جستجو، عملاً همه‌ی کسانی که مستقیم و غیرمستقیم در وب‌سایت یک کسب و کار نقش ایفا می‌کنند، لازم است با اصول و مبانی و منطق سئو آشنا باشند. مثلاً اگر هدف شما افزایش ۱۰ درصدی ورودی‌های سایت باشد، با یک استراتژی درست می‌توانید خیلی سریع به آن برسید. حتی ممکن است این کار کمتر از ۳ ماه از شما وقت بگیرد؛ اما اگر بخواهید در کلمات کلیدی سختی رتبه بگیرید و با برندهای پرقدرت بازار رقابت کنید، مسلماً به ماه‌ها وقت و انرژی نیاز دارید.

تیم تخصصی بیزون متشکل از افرادی است که دقیقا متناسب با اهداف شما دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتان را به عهده می گیرد. نظرات مثبت کاربران، به خصوص در پلتفرم ‌های محلی به ایجاد اعتبار و جذب مشتریان جدید می انجامد. پاسخ به نظرات و تعامل با مشتریان نیز در انواع استراتژی های سئو اهمیت ویژه ای دارد. این نوع سئو به کسب ‌و کار های محلی کمک می ‌کند تا در جستجو های منطقه ‌ای بهتر دیده شوند. برطرف کردن خطا های ۴۰۴ و استفاده صحیح از ریدایرکت‌ ها (Redirect) برای هدایت بازدیدکنندگان به صفحه‌ ای مرتبط و صحیح، به بهبود تجربه کاربری و سئو منتهی می شود.

تا قبل از این الگوریتم، گوگل نتایج جستجو را عمدتاً بر اساس کلمات کلیدی و محتوای صفحات رتبه‌بندی می‌کرد و توجه چندانی به موقعیت جغرافیایی کاربر نداشت. گوگل دیگر فقط به محتوا نگاه نمی‌کند، بلکه رفتار کاربران هنگام تعامل با سایت را نیز تحلیل می‌کند. عواملی مانند نرخ کلیک (Click-Through Rate – CTR)، زمان حضور در صفحه (Dwell Time) و نرخ پرش (Bounce Rate) همگی تأثیر مستقیمی بر رتبه سئو دارند. اگر کاربران خیلی زود سایت شما را ترک کنند، گوگل آن را نشانه‌ای از نامرتبط بودن محتوا تلقی می‌کند. علاوه بر این، الگوریتم Google Page Experience که بر روی تجربه کاربری (User Experience – UX) متمرکز است، بررسی می‌کند که آیا کاربران تجربه‌ای مثبت از سایت شما دارند یا نه. سایت‌هایی که محتوای گیرا، خوانایی بالا و فراخوانی به اقدام (Call to Action – CTA) واضح دارند، کاربران را بیشتر درگیر می‌کنند و رتبه بهتری کسب خواهند کرد.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/