بهترین آموزش سئو

بهترین دوره سئو چیست ؟! مقایسه 19 دوره آموزش سئو 1403 آکادمی فرین

در این فصل وارد فاز اجرایی می‌شوید و با مهم‌ترین پروسه سئو یعنی تحقیق کلمات کلیدی آشنا می‌شوید. اگر پادکست کار نکن را تا به امروز گوش نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم سری به آن بزنید؛ زیرا یکی از بهترین پادکست‌های ایرانی است که در زمینه‌های مسیر شغلی و مهارت‌های نرم فعالیت می‌کند. امین آرامش علاوه بر تولید پادکست کار نکن در زمینه آموزش سئو و تولید محتوا نیز فعال است. تاپ لرن با برگزاری کلاس های حضوری و مجازی به هزاران فرد علاقمند به حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ به صورت تخصصی آموزش می دهد و آنها را برای ورود به بازار کار آماده می نماسد. این مرکز را می توان یک از مهم ترین مراکز آموزشی مباحث سئو دانست که با استفاده از مدرسین حرفه ای و برخورداری از بیش از 100 ویدیوی آموزشی توانسته است در این مسیر موفقیت های بسیاری را کسب نماید.

کلمه یا عبارتی که کاربر در گوگل جستجو می کند و ما دوست داریم، در نتایج سرچ آن عبارت سایت ما در بالاترین رتبه ها نمایش داده شود. به صورت کلی واکنشگرا بودن سایت به این معنی است که هر شخصی بتواند با هر دستگاهی به سایت شما دسترسی داشته باشد. اگر شما نتوانید برای این موضوع برنامه ریزی مناسبی داشته باشید، به سئو سایت و همچنین سرعت سایت خود آسیب رسانده‌اید. اگر تصویر شما در سایتتان دارای حجم بالای باشد قطعا سرعت لود وبسایت شما زیاد میشه و یک سیگنال منفی هست که به سمت گوگل ارسال میکنید. زیرا هر چقدر که سرعت لود سایت شما برای کاربران زیاد باشد گوگل این مورد را دوست دارد و به شما اهمیت خواهد دارد.

فرقی نمی‌کند به دنبال دوره آموزش سئو در مشهد، تهران، یزد، اصفهان و غیره هستید. شما علاقمندان می‌توانید همین حالا از دوره آموزش رایگان SEOEDU استفاده کرده و مسیر یادگیری مقدماتی این حرفه را از هر جایی که در کشور هستید شروع کنید. در صورت علاقمندی، دوره‌های آموزشی مکمل نظیر “سئو مستر” و دوره “سئو سایت فروشگاهی” نیز در سایت ما قابل استفاده هستند. اگر در فهرست بهترین دوره آموزش سئو به دنبال یک گزینه حضوری خوب هستید، می‌توانید به سراغ دوره آموزشی سئو DMroom بروید. اولین دوره آموزشی آکادمی دی ام روم از شهریور ۱۴۰۲ شروع شده و در ترم زمستان هم دوره دوم آن برگزار شد. کسانی که در این دوره فارغ‌التحصیل شوند، می‌توانند مدرک بین‌المللی آموزش سئو را نیز دریافت کنند.

آن‌ها کلمات کلیدی پر سرچ را در محتوا قرار می‌دادند تا الگوریتم‌های موتورهای جستجو را فریب دهند و از رتبه‌های بالا در جستجوی ارگانیک اطمینان حاصل کنند. گوگل بسیاری از پیشنهادات کلمه کلیدی را مستقیماً در SERP ارائه می دهد. ویژگی هایی مانند تکمیل خودکار گوگل، همچنین دیگر افراد می پرسند یا جستجوهای مرتبط می توانند منبع خوبی برای ایده های کلمات کلیدی باشند. در بخش دوم آموزش رایگان سئو یاد خواهید گرفت که موتور جستجو چیست و چگونه کار می کند. الگوریتم های موتورهای جستجو را بررسی خواهیم کرد و با نحوه رتبه بندی آن ها آشنا خواهیم شد.

جستجو بر روی موبایل طی سال‌های اخیر همواره روندی افزایشی داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبایل از سرچ دسکتاپ بیشتر شده است. همچنین در حال حاضر، سهم دسکتاپ در میان ابزارهای اتصال به اینترنت در سطح جهان کمتر از ۵۰ درصد است (منبع). سئو یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید. با استفاده از تیکت این امکان برای شرکت کنندگان در دوره آموزشی فراهم شده است که سوالات خود را با متخصصان و مدرسان در میان گذاشته و اشکالات آموزشی خود را رفع کنند. یکی از رایج‌ترین «اشتبا‌هاتی» که من می‌بینم این است که مردم تیترهای خود را قابل کلیک کردن نمی‌کنند، به خصوص وقتی صحبت از وبلاگ‌ها می‌شود. بزرگترین مزیت لینک سازی داخلی؟ برخلاف لینک‌های خارجی، لینک‌های داخلی کاملا در دست شماست.

طبق سرفصل هایی که مشاهده کردم، غیر از آموزش های سئو در این دوره آموزش های دیگری در اختیار مخاطبان قرار نمیگیرد. هزینه شرکت در دوره سئو تاپ لرن با تخفیفی که در حال حاضر روی آن فعال شده، حدود 880 هزار تومان است. آموزش حضوری سئو در آکادمی دی ام روم در شهریور 1402 برگزار می‌شود و یک فرصت خوب برای افرادی است که با آموزش آنلاین ارتباط خوبی ندارند و نمیتونن استفاده لازم رو از دوره داشته باشند. نحوه برگزاری دوره هم به شکل حضوری روزهای دوشنبه از ساعت 17 تا 21 است. این دوره برای افرادی که علاقه مند به صورت آنلاین نیز در دسترس بوده و شما در سراسر ایران میتوانید به دوره دسترسی داشته و از محتوای آن استفاده نمایید.

در صورتی که بتوانید اکانت‌های پرمیوم هوش مصنوعی را خریداری کنید با استفاده از API اختصاصی می‌توانید، برخی از وظایف خود را در حوزه سئو تکنیکال به او واگذاری نمایید. به عنوان مثال برای بررسی URL صفحات به صورت دستی یک سئوکار باید زمان زیادی صرف کند. در صورتی که بخواهد از یک توسعه دهنده وب کمک بگیرید، احتمال اشتباه وجود دارد. اما زمانی که GPT -4  این کار را برای شما انجام میدهد، نتیجه کاملا متفاوت خواهد بود. او می‌تواند بر اساس آخرین استانداردهای تعریف شده از سمت گوگل آدرس صفحات سایت شما را بررسی کند و در صورت نیاز به شما اطلاع دهد. البته این بخشی کوتاهی از مزایای هوش وجود هوش مصنوعی به عنوان دستیار سئو خواهد بود.

به این کارها اصطلاحاً سئو یا SEO (مخفف Search Engine Optimization) می‌گوییم. به موازات آن، من به شما توصیه می‌کنم که آخرین به‌روزرسانی‌های مرتبط با سئو و اخبار موتورهای جستجو را دنبال کنید تا از جدیدترین روندها و اخبار در مورد چیزهایی که آموخته‌اید مطلع شوید. شاید بهترین منبع برای بروز بودن، وب‌سایت searchenginejournal باشد. در این بخش؛ مطالب آموزش سئو به زبان ساده که قابل اجرا، جامع و کاربردی که حاصل تجربیات خودمان و از دیگر منابع معتبر سئو است را برای شما آماده کرده‌ایم. در فصل تحقیق کلمات کلیدی کاملا توضیح دادم چگونه با ابزار کبوتر؛ خوشه‌سازی (کلاسترینگ) کنید.

طبق رزومه ای که از جناب اسماعیلی در صفحه دوره سئو وبسیما نوشته شده، ایشان حدود 6 سال سابقه فعالیت در سئو و سابقه همکاری با شرکت های بزرگی را دارند. برای خرید دوره آموزش سئو، حتما باید ویژگی‌هایی را در نظر داشته باشید که در ادامه بررسی می‌کنیم. اگر در سایت ساز پرتال وب سایت دارید و می‌خواهید خودتان در زمینه بهینه‌سازی سایت فعالیت کنید، این دوره‌های آموزشی حسابی به دردتان می‌خورد. اگر هم هنوز سایت ندارید، همین حالا با استفاده از تست رایگان 7 روزه پرتال یک سایت تستی بسازید. ساخت سایت با پرتال نیاز به دانش فنی ندارد و در کمتر از 10 دقیقه سایت شما آماده می‌شود.

باید گفت فعالسازی سرچ کنسول برای سایت از نون شب برای شما واجب تر است. نداشتن سرچ کنسول برای سایت مثله این میمونه شما یک ماشین دارید اما هیچ اطلاعاتی از میزان بنزین ماشین، سرعت ماشین و دور موتور ندارید. شما در آموزش سئو سایت خودتون چند مدل دیگر کلمه کلیدی را خواهید شناخت. یکی از روش‌های رایج کسب درآمد از سئو، ارائه خدمات مشاوره به صاحبان وب‌سایت‌ها است. شما می‌توانید با تحلیل وب‌سایت و رقبا، استراتژی‌های مناسب برای بهبود رتبه و افزایش ترافیک ارگانیک را به آنها پیشنهاد دهید.

توصیه می کنم به محض اینکه دکمه انتشار محتوایتان را زدید؛ آدرس صفحه را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. درست است که بک‌لینک‌های شبکه‌های اجتماعی نوفالو هستند اما شبکه‌های اجتماعی اتوریتی بالایی دارند و چنانچه در حجم گسترده؛ بک‌لینک نوفالو از شبکه‌‌های اجتماعی بگیرید؛ می‌تواند تا حدی موثر باشد. با استفاده از سرچ گوگل می‌توانید هر کدام از موارد بالا را پیدا کنید. مثلا در مورد کیس‌استادی مثالی که زدم کم کردن ۳ کیلو وزن در طول ا ماه بود. اکثر افراد و شاید شما ممکن است با ظاهر این مسئله مشکل داشته باشید و بگویید در ایران؛ کسی بک‌لینک رایگان فالوو نمی‌دهد. البته شاید علت این موضوع این باشد که اکثر جستجوکنندگان به دنبال تاکتیک هستند و به جای آن استراتژی را جستجو می‌کنند.

فرض ما این است که دو دسته‌بندی بالا تقریبا محتوای مشابهی دارند. این استثناها در ۲ حالت بوجود می‌آیند و روش مدیریت آن‌ها متفاوت است که در ادامه خواهید آموخت. حال اینکه چطور این بهینه‌سازی باید انجام شود؛ در ادامه به آن می‌پردازیم. افرادی مانند وبلاگ‌نویسان، روزنامه‌نگاران و البته سایر علاقه‌مندان که منبعی برای لینک دادن به شما دارند. در این فصل می‌آموزید چگونه محتواهایی بنویسید که در گوگل رتبه بگیرند.

یک استاد سئو باید بداند که چگونه مباحث سئو را برای افراد مبتدی و حرفه ای آموزش دهد و در این مورد هیچگونه ضعفی نداشته باشد. همان طور که می دانید یکی از ویژگی های بهترین دوره سئو بروز رسانی مادام العمر آن است. اگر دوره ای این ویژگی را نداشته باشد، به هیچ وجه ارزش خرید ندارد. جالب است بدانید تنها در یک سرفصل یعنی آموزش سرچ کنسول گوگل، دوره های سئو می بایست از دو سال قبل تا کنون بیش از 3 بار بروز رسانی داشته باشند. بسیاری از دوره ها مفید را از غیر مفید میتوان از این طریق تشخیص داد. اکثر دوره هایی که در اینترنت وجود دارند و حتی بزرگانی هم آنها را تدریس می کنند، فقط به صورت نظری به آموزش سئو پرداخته اند.

رضا حسینی راد موسس سایت میهن وردپرس یکی از قدیمی های وردپرس در ایران است که حالا در دوبی زندگی می کند و مشغول مدیریت استارتاپ ها و البته آکادمی دوره جامع سایت برتر است. این دوره تخصصی برای سئو نیست اما با توجه به موفقیت سایت میهن وردپرس باید در بین دوره های برتر سئو ایران قرار بگیرد. این دوره کاملا به روز و جامع طراحی شده و مباحث کدنویسی را در بر نمی گیرد و به هوش مصنوعی بصورت تخصصی پرداخته شده. سید امین هاشمی مدرس دوره بیش از 10 سال است که در حوزه سئو فعالیت می‌کند. زمان دوره حدوداً 80 ساعت است که علاوه بر اون بخش ویژه طراحی سایت حدود 30 ساعت و بخش دیجیتال مارکتینگ هم 30 ساعت به آن اضافه می‌شوند و مجموعاً 140 ساعت آموزش را ارائه می‌دهد که عدد قابل‌توجهی است. قیمت دوره در حال حاضر 15،000،000 تومان هست که در تخفیف ها به قیمت 9,980,000 تومان ارائه می شود و امکان خرید اقساطی هم وجود دارد.

چرا که هوش مصنوعی گوگل و یا رقبای آن مانند GPT سایت‌ها را گردونه رقابت خارج می‌کند. زمانی که شما یک سوال از هوش مصنوعی میپرسید، برای پاسخ دادن به شما لازم است که منابع مختلف را بررسی کند و سپس در مورد آن تصمیم گیری نمایید که کدام یک را به شما نمایش دهد. شاید با خود فکر کنید که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی کیفیت بالایی ندارد، باید بگوییم که اشتباه فکر می‌کنید. محتوای تولید شده با هوش مصنوعی می‌تواند کیفیت بسیار بالایی داشته باشد، اما چالش اصلی ما زمانی است که باید صرف کنید. تولید محتوای 2000 کلمه ای برای یک متخصص کانتنت مارکتینگ بین 2 تا 3 ساعت زمان نیاز خواهد داشت. اما همین میزان تولید محتوای هوشمند با هوش مصنوعی به حداقل 6 تا 8 ساعت زمان نیاز خواهد داشت.

گاهی اوقات کلمه کلیدی و موضوع از هم مستقل هستند اما همیشه اینطور نیست. از این رو، ما تصمیم گرفتیم تا در این راهنمای سئو، چند راهکار عملی برای ایجاد یک استراتژی محتوای موفق به اشتراک بگذاریم. بنابراین اگر شما در دسته‌بندی محتوایی مورد نظرشان قرار نگیرید، شانس شما برای رتبه بندی بسیار کم است، حتی اگر تمام معیارهای پیوند را داشته باشید. آنها به ندرت قصد کاربر را در نظر می‌گیرند، در حالی که در واقعیت، این موضوع حتی مهمتر از حجم جستجو است. با نگاه کردن به SERP می‌توانید تشخیص دهید که هدف جستجو در پشت پرس و جو چیست و آیا با محتوای شما مطابقت دارد یا خیر. به این دلیل که محاسبات بر اساس معیارها و الگوریتم‌ها کمی متفاوت است.

با استفاده قابلیت فیلترینگ طراحی شده میتوانید جلسات و موضوع آموزش را وارد کنید تا مطالب برای شما نمایش داده شوند. نوشتن محتوای سئو شده + سئو محتواهای قبلی دو کار بسیار مهمی است که باید در مراحل سئو خود به آن توجه ویژه بکنید. هوش مصنوعی هنوز به این بلوغ نرسیده است که پاسخ مورد نیاز شما را تجزیه و تحلیل کند و به شما منتقل کند. هوش مصنوعی بر اساس General AI و یا Self-Awareness  در حال حاضر هزینه نگهداری بسیار بالایی دارد و به صورت عمومی در اختیار مردم قرار نخواهد گرفت. اگر در آینده نزدیک نیز چنین اتفاقی رخ دهد، بازهم این هوش مصنوعی عملکرد بسیار محدودی خواهد داشت، چرا که توانایی تحلیل و بررسی حجم بالایی از در خواست را نخواهد داشت. ساخت بک لینک قطعا برای موفقیت شما در پروژه‌های سئو ضروری و مهم است و اگر اصولی انجام بشود نتیجه بسیار خوبی هم دارد.

اسکیما مارک آپ‌ها یا نشانه گذاری طرحواره، شکل جدیدی از بهینه سازی‌ها توسط گوگل است که نخستین بار در سال 2011 در موتورهای جستجو گوگل، Bing و یاهو ایجاد شدند. اسکیما کد می‌تواند به شما کمک کند تا داده‌های سایت خود را به صورت ساختار یافته به گوگل نمایش داده شوند. به این نکته توجه کنید که Schema Markup، کدی (HTML) است که به درک موتورهای جستجو از محتوای شما کمک می‌کنند. این در حالی است که Rich Snippetها، نتایج یا داده‌هایی هستند که شما آنها را در نتایج گوگل مشاهده می‌کنید. برخی از انواع اسکیما‌ها عبارتند از مقالات، کسب و کارهای محلی، نقد و نظرات، سوالات متداول.

وبلاگ اکسپوزر نینجا جایی است که در آن می‌توانید محتواهای جالب و خاصی را پیدا کنید! این وبسایت از بازاریابی ایمیلی تا افزایش ترافیک سایت و آموزش کار با Google Analytics 4 را به شما آموزش می‌دهد. برای یادگیری سئو چه جایی بهتر از گوگل؟ اگرچه موتورهای جست‌وجوی مختلف و کارشناسان سئو مختلف اهداف متفاوتی دارند، اما نمی‌توان انکار کرد که مرجع سئو گوگل است. یعنی هر اقدامی که خارج از سایت خودمان (با هدف رتبه گرفتن در گوگل) انجام می‌دهیم. گوگل در این بخش نگاه می‌کند که سایت ما چقدر پیش دیگران اعتبار دارد.

برنامه زمانی، شیوه برگزاری کلاس‌ها، نوع تدریس استاد، هزینه دوره سئو، خدمات ارزش افزوده و ویژگی‌های ارائه شده از جمله فاکتورهایی است که برای انتخاب دوره باید در نظر بگیرید. در ادامه به بررسی ۲۰ دوره‌ای می‌پردازیم که از همه آن‌ها می‌توان به‌عنوان بهترین دوره آموزش سئو یاد کرد. ولی پیش از آن پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر صفحه سئو خارجی را به دقت مطالعه کنید. دقت کنید که در سطح وب بیشتر از 40 دوره آموزش سئو حرفه ای وجود دارد. اما دوره هایی که در این مقاله بررسی شده اند، از میان بهترین دوره سئو و محبوب ترین سایت ها انتخاب شده که هم شامل مباحث مربوط به سئو داخلی و هم سئو خارجی می باشند.

یکی دیگر از ابزار‌های مهمی که باید سئوکاران قبل از انتشار مطالب بر روی سایت از آن استفاده کنند. این پلاگین یکی از کلیدی‌ترین افزونه‌هایی است که می‌توانید برای بهبود سئو سایت خود به طور رایگان آن را مورد استفاده قرار دهید. این ابزار کمک می‌کند تا وضعیت محتوای خود را از نظر سئو و خوانایی با یک امتیاز درک کنید. همچنین تنظیماتی را برای بهبود سئو سایت، ریدایرکت‌ها، ساخت سایت مپ و ویرایش فایل ربات سایت و غیره در اختیارتان قرار می‌دهد. لینک سازی خارجی یا بک لینک، پیوندی است که ما در سایت‌هایی غیر از پلتفرم خود قرار می‌دهیم تا اعتبار و ارزش خود را نزد گوگل افزایش دهیم. همچنین با لینک سازی خارجی می‌توان کاربران را از سایت‌های دیگر به سایت خودمان هدایت کنیم و از این طریق مخاطبان خود را افزایش دهیم.

در هنگام نوشتن ریپورتاژ تکنیک‌های زیادی وجود دارد که به واسطه‌ی آن‌ها می‌توان کاربران و خزنده‌های گوگل را جذب خود کرد. با وجود سادگی این تکنیک‌ها، اما بسیاری به آن‌ها توجهی ندارند و به همین دلیل نمی‌توانند نتایج خوبی را دریافت کنند. بله صدرصد؛ شما می‌توانید سئو سایت خودتان را شخصات انجام دهید اما باید آن را به صورت اصولی و حرفه‌ای آموخته یا کاملا مسلط باشید. ما در مجموعه SEOEDU به آموزش حرفه‌ای سئو سایت پرداخته‌ایم و اطلاعات و نکات بسیار مهمی در مورد آن به شما آموزش داده‌ایم. اگر میخواهید سایت خود را بهینه کنید و در قبال آن هزینه زیادی پرداخت ننمایید، پیشنهاد می‌کنیم از محصول آموزش جامع سئو ما استفاده کنید. به صفحاتی که در جریان مناسبت‌ها یا وقایع خاص ایجاد شده و معمولا برای فروش یک محصول یا ارائه خدمات با یک تخفیف جذاب طراحی می‌شوند، صفحه لندینگ جشنواره می‌گویند.

گوگل هم بر اساس الگوریتم های خود سعی می کند بهترین نتیجه (صفحات سایت ها و البته گاها خود جواب) را با توجه به عبارت جستجو شده ما، نمایش دهد تا نیاز ما را رفع نماید. معمولا زمانی که افراد به دنبال آموزش سئو صفر تا صد هستند ترجیح می‌دهند تا بتوانند این تکنیک‌های خفن سئو را داخل همین آموزش‌ها مشاهده کنند. در واقع شما در کنار آموزش سئو پیشرفته به این نیاز دارید تا بتوانید صفر تا صد تکنیک‌های سئو را به خوبی یاد بگیرید. اگر بخواهیم به بررسی اهمیت توضیحات متا بپردازیم، می‌توانیم به یواست سئو اشاره کنیم. زمانی که شما محتوای خود را بارگذاری می‌کنید، یکی از مواردی که به بررسی آن می‌پردازد، توضیحات متا محتوای شما می‌باشد. توضیحات متا، همان خلاصه‌‌ای است که شما در هنگام جستجو یک عبارت در گوگل در زیر هر عنوان در صفحه اصلی گوگل مشاهده می‌کنید.

اما مردم بیشتر به دنبال نتایج برند و صفحات تجارت الکترونیک هستند و به همین دلیل است که گوگل نتایج دیجی کالا، ایمالز و ترب را برمی‌گرداند. این مسئله را نیز نباید فراموش کنید که سئو همیشه در حال پیشرفت است. همیشه باید به یادگیری ادامه دهید و با آخرین به روز رسانی‌ها، آزمایش‌ها و یافته‌سها به روز باشید. در این فرآیند کارهایی وجود دارد که می توانید بلافاصله پیاده سازی کنید، اما در عین حال مفاهیمی وجود دارد که زمان و تلاش بسیار بیشتری را می‌طلبد. به ما بپیوندید در این دوره جامع تا دانش سئوی خود را به یک شیوه مؤثر و تأثیرگذار تبدیل کنید.

برای بهبود سئو داخلی سایت، تنها توجه به چند نکته و انجام آن‌ها کارساز نیست؛ چرا که همه‌ی افراد برای بهبود سایت خود از این تکنیک‌ها استفاده می‌کنند. از این رو لازم است ترفندهایی را در کنار انجام کامل تسک‌های سئو داخلی و خارجی یا تکنیکال انجام دهید. بسیاری از سایت‌ها پس از انتشار مطالب با این مشکل روبه‌رواند که محتوای آن‌ها در صفحات گوگل قرار نمی‌‌گیرد و یا به عبارتی Index نمی‌شود. از این رو مدت‌‌ها طول می‌کشد تا محتوای شما در نتایج سرچ گوگل برای کاربران قرار گیرند. از این رو برای آن که بتوان سرعت لود صفحه را افزایش داد، باید این فایل‌ها را کاملا فشرده و تبدیل به یک فایل css و یک فایل js کرد.

مثلا در یک فروشگاه کفش بهتر است مقالاتی با موضوع عطر و ادکلن منتشر نکنیم. ساختار سایت و ماهیت هر صفحه را باید طوری انتخاب کنیم که با هدف کاربر از جستجو یکسان باشد در غیراینصورت شانس کمی برای کسب جایگاه داریم. مثلا اگر به کسی که “خرید کفش نایک” را جستجو کرده یک مقاله را پیشنهاد کنیم بعید است که جایگاه خوبی در گوگل بگیریم. منابع متنوع و جذابی برای یادگیری سئو وجود دارد و خوشبختانه بیشتر آنها رایگان هستند. مثلا در سایت آکادمی وبسیما می‌توانید به 200 مقاله، 30 ساعت ویدیو و 20 کتاب به صورت کاملا رایگان دسترسی داشته باشید و دانش اولیه برای ورود به حوزه سئو را فرا بگیرید.

برای افزایش احتمال نمایش پادکست‌های خود در نتایج گوگل، می‌بایست آنها را در گوگل پلی موزیک منتشر نمایید. توجه کنید که در فایل Robots یا غیره، نباید خزنده‌های گوگل و کاربران را از دسترسی به آنها منع نمایید. 1- انتشار ریپورتاژ خبری در سایت‌های پربازدید و پرمخاطب سبب می‌شود تا افراد زیادی با کسب و کار شما آشنا شوند و از این طریق وارد سایت شما شده و نرخ بازدید سایت را افزایش ‌دهند. در بحث آموزش سئو مبتدی و شروع یادگیری سئو، شما می‌توانید از دو مسیر زیر برای یادگیری خود استفاده نمایید که هر کدام مزیت و معایب خاص خود را دارند. ما در موضوع آموزش سئو از پایه میخواهیم این سرفصل‌ها را برای شما آماده کنیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید نتیجه بهتری درمورد بحث یادگیری سئو سایت داشته باشید.

ممکن است این پرسش برای شما هم مطرح شود که موفقیت در سئو چقدر زمان می‌خواهد؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم آموزش سئو بسته به توانایی‌های فرد ممکن است ظرف مدت 3 ماه قابل انجام باشد. با این حال مهم‌ترین بخش، کسب تجربه و آشنایی با ترفندهای بهینه سازی سایت است که می‌بایست آن را به صورت پروژه محور انجام دهید. با توجه به این تعریف، گوگل بهبود محتوا از نظر شاخص‌های E-A-T، یک عملکرد مثبت در نظر گرفته اما به طور رسمی آن را ملاکی برای رتبه بندی اعلام نکرده است. اگر می‌خواهید با این فاکتورها بیشتر آشنا شوید، بهتر است نگاهی به مقاله “الگوریتم EAT چیست” داشته باشید. افزایش اعتبار دامنه یا DR مزیت‌های بسیاری دارد که در آموزش سئو این صفحه کمی راجع به آن اشاراتی داشتیم.

چون اول باید بدانید که گوگل بر چه اساسی سایت‌ها رتبه‌بندی می‌کند و بعد بر اساس اسن معیارهای سایت خود را بهینه کنید. شناخت این الگوریتم‌ها به شما کمک می‌کند درک بهتر و عمیق‌تری از نحوه کار گوگل پیدا کنید. ما بررسی تمامی الگوریتم‌های مهم گوگل را به‌ صورت تخصصی و به زبان ساده برایتان آماده کرده‌ایم. پس باید کاری کنیم که سایر سایت‌ها ما را معرفی کنند تا بتوانیم نزد گوگل هم اعتبار کسب کنیم و سایت ما را بالاتر از بقیه نشان دهد. آموزش‌های رایگان ما شامل مقالات، پادکست و فیلم‌های آموزش سئو است.

ما در این صفحه از وبسایت SEOEDU سعی داریم تا آموزش صفر تا صد سئو رایگان را برای شما آماده کنیم و برای همین نیاز داریم تا برای تکمیل موضوعات این مقاله از شما کمک و حمایت دریافت کنیم. هر ایده و موضوعی درمورد پیشرفت و تقویت این صفحه را پذیرا هستیم و شما میتوانید موضوعات ناقص این محتوا را در بخش نظرات به ما اطلاع دهید تا آموزش صفر تا صد سئو رایگان را برای شما تکمیل و بدون نقص نماییم. اگر شما یک شرکت خدماتی هستید و قصد فروش محصولات و یا ارائه خدمات به کاربرانتان دارید، هدف سایت شما باید نمایش سرویس‌هایتان و فروش آنها به کاربر باشد. در ادامه درمورد استراتژی سئو سایت‌های مختلف توضیحاتی را ارائه خواهیم داد. البته برخی از افراد سئو خارجی را همزمان با سئو داخلی پیش می برند و این موضوع را روی نام برند و لینک سازی خارجی برای صفحه ی اصلی آغاز می کنند. به طور کلی برای آن که بتوانید از سئو خارجی مخاطبان و کاربران زیادی را پیدا کنید، باید در قدم اول سئو داخلی خود را به حد مطلوبی رسانده باشید و همچنین سایتتان دارای محتوا‌های غنی و پربار شده باشد.

با استفاده از این دوره می‌توانید اصول بهینه‌سازی موتورهای جستجو را به خوبی آموزش ببینید. از طرف دیگر با سئوی داخلی (on-page)، سئوی خارجی (off-page) و سئوی فنی (technical) و نحوه تحقیق کلمات کلیدی آشنا می‌شوید. تکنیک‌های سئو این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید نتیجه بهتری را از گوگل دریافت کنید. با مشاهده آموزش سئو محسن حبیبی راد می‌توانید تمامی این تکنیک‌ها را به صورت تضمینی یاد بگیرید و آن را در سایت‌ها خود پیاده سازی نمایید. لازمه این که این تکنیک‌ها به شما نتیجه بدهد این است که باید اصول سئو را به خوبی بلد باشید سپس با چند راهکار ساده بتوانید رتبه‌های بهتری را دریافت کنید. اگر مشتاق یادگیری تکنیک‌های سئو هستید برتر آموز بهترین تکنیک‌های موجود و رتبه بگیر گوگل را در دوره آموزش صفر تا صد سئو بیان کرده است.

در حالی که عبارت “بهترین جاروبرقی” حجم جستجوی بسیار کمتری دارد (متوسط حجم جستجوی ماهانه). اما این پرس و جو ماهیت تجاری بیشتری دارد و مطمئناً درآمد بیشتری ایجاد می‌کند، به همین دلیل است که گوگل به جای صفحه محصول دیجی کالا، راهنمای خرید را نشان می‌دهد. در اکثر ابزارها، مقدار دشواری کلمه کلیدی در مقیاسی از 0 تا 100 نشان داده می‌شود. هر چه امتیاز بالاتر باشد، رتبه بندی در SERP 1 برای کلمه کلیدی دشوارتر است. معیاری به نام سختی کلمه کلیدی می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. بسیاری از راهنماهای تحقیق درباره کلمات کلیدی، تمرکز بر کلمات کلیدی دنباله‌دار – کلمات کلیدی که خاص‌تر هستند و معمولاً از بیشتر از یک کلمه تشکیل شده‌اند – را توصیه می‌کنند.

فقط توجه داشته باشید که باید به خوبی کیفیت لینک و مبدا لینک را بررسی کنید. شما برای این که لینک سازی خارجی برای سایت انجام بدید روش‌های مختلفی را در دسترس دارید اما بهترین کار این است که بهترین و مطمئن‌ترین روش را انتخاب نمایید تا در نهایت نتیجه مطلوب را دریافت کنید. خرید بک لینک‌های بی‌کیفیت علاوه بر این که تاثیر مثبتی را برای شما ایجاد نمی‌کنه در انتها ممکن است که باعث پنالتی شدن سایت شما هم بشود. یکی از نکات مهم برای سئو کردن سایت این است که شما به زمان بندی درست سئو خارجی آشنا باشید و لینک سازی خارجی را به درستی انجام بدهید. معمولا زمانی که سایت تازه و نوپا است شما باید به خوبی روی سئو داخلی کار کنید و سایت از لحاظ سئو داخلی بهترین عملکرد را داشته باشد. یکی از مهمترین نکات در سئو داخلی بخش مقالات و یا صفحات فروش، استفاده از تصاویر جذاب و مناسب می‌باشد.

این موضوع باعث می‌شود گوگل تا حدی راحت‌تر بتواند محتواهای سایت شما را درک کند و کاربران نیز متوجه ساختار صفحات سایتتان شوند. اگر نتوانستید کلمه کلیدی پیدا کنید که این ویژگی‌ها را داشته باشد می‌توانید در صفحه اصلی روی برندتان کار کنید. در صفحات مقاله باید کلیدواژه‌هایی را هدف‌گذاری کنید که هدف جستجوی اطلاعاتی دارند. یعنی کاربر با جستجوی آن کلمه به دنبال دریافت اطلاعات و خواندن مقاله است و قصد خرید ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که متوجه شوید مشتریانتان نام محصولاتتان را با چه کلماتی جستجو می‌کنند.

علاوه بر الگوریتم‌ها، گوگل از ورودی داده‌های انسانی نیز استفاده می‌کند. در پاراگراف های بعدی نگاهی دقیق تر به الگوریتم جستجوی گوگل خواهیم داشت. آنها از برنامه های کوچکی (به نام خزنده یا ربات) برای دنبال کردن تمام لینک ها و کشف صفحات جدید (و همچنین به روز رسانی صفحاتی که قبلاً کشف کرده اند) استفاده می کنند. اگر در مورد SEO جدی هستید، نباید از داده‌های مفید و بینش ارائه شده توسط ابزارهای مختلف SEO غافل شوید. آنها مزیت رقابتی بزرگی به شما می‌دهند و در زمان شما صرفه جویی می‌کنند.

همچنین، عدم نظارت منظم بر شبکه و به‌روزرسانی محتوای آن می‌تواند منجر به کاهش اعتبار لینک‌ها و دریافت جریمه‌های سنگین از سوی موتورهای جستجو شود. بنابراین، بدون داشتن منابع لازم برای طبیعی‌سازی و مدیریت دقیق شبکه، ورود به این روش بسیار خطرناک خواهد بود. اکثر سایت‌های موجود در PBN شامل محتوای تکراری یا کم‌ارزش هستند که برای کاربران هیچ سودی ندارند. گوگل تأکید زیادی بر ارائه تجربه کاربری مثبت دارد و سایت‌هایی که فقط برای گول زدن موتور جستجو ساخته شده‌اند، جریمه می‌کند. برای این که به شکل دقیق‌تری با سئو آشنا شویم بهتر است ابتدا بدانیم که سئو چیست و خدماتی را به کاربر ارائه می‌کند.

سعی کنید محتوای سئو شده در سایت شما بسیار ارزشمند و کاربرپسند باشد، یک سایت زمانی در صفحه نخست موتورهای جستجو قرار میگیرد که دارای محتواهای تولید شده قدرتمند و عمیق باشد. فرض کنیدیک فروشگاه تجارت الکترونیک با تجهیزات تناسب اندام دارید. شما می‌خواهید صفحه محصول رک اسکوات خود را بهینه کنید و کلمه کلیدی “بهترین رک اسکوات” را پیدا می‌کنید. چندین ابزار کلمه کلیدی رایگان وجود دارد که می‌توانند صدها ایده کلمات کلیدی بر اساس یک کلمه کلیدی اولیه ارائه دهند. مشکل این است که آن‌ها در مقایسه با دیگر ویژگی ها بسیار محدود هستند. شما هم می خواهید پاسخ کاربران را بدهید، فرقی نمی کند که یک محصول است یا یک خدمت و یا یک محتوای بلاگ، فرقی نمی کند، در هر صورت بهینه سازی موتورهای جستجو گر برای شما ضروری است.

هر بررسی وب‌سایت منحصربه‌فرد است و توسط یک متخصص واقعی بازاریابی تهیه می‌شود. «رایگان» و «کنفرانس» معمولاً با هم جور نمی‌آیند، اما BrightonSEO هر شش ماه هزاران بلیط رایگان از طریق قرعه‌کشی توزیع می‌کند. این کنفرانس که دو بار در سال در شهر برایتون (انگلستان) برگزار می‌شود، شاید یکی از بزرگترین کنفرانس‌های سئو در جهان باشد و با بیش از چهار هزار شرکت‌کننده برگزار می‌شود. این گزینه برای کسانی خوب است که بخواهند برای یادگیری SEO‌ از ایران خارج شوند. این وبلاگ توسط یواست، سازنده یکی از معروف‌ترین پلاگین‌های وردپرسی سئو به‌روز می‌‌شود.

یکی از منابع رایگان خوب برای آموزش سئو، یوتیوب است که می‌توانید دوره‌های فارسی و انگلیسی حرفه‌ای در آن پیدا کنید. مزیت این نوع دوره‌ها در این است که هر مبحث به صورت تخصصی در یک ویدئو آموزش داده می‌شود و به صورت رایگان در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد. برخی از سرفصل‌های این دوره شامل ارزیابی سایت، ساخت بک لینک و تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. Ahrefs از جمله نرم افزارهای معروف آنالیزور و تحلیلگر وب سایت است که اطلاعات خوبی در مورد سایت شما و رقبا دارد. این وب سایت یکی از دوره‌های معروف SEO در جهان را برگزار می‌کند. اگر سری به مقالات وبلاگ Ahrefs زده باشید، می‌دانید که در مقالات خود به صورت کاملاً ساده، موضوعات تخصصی سئو را آموزش می‌دهد.

گوگل با 114.7 میلیارد جستجو در آن ماه، از سهم 65.2 درصدی حجم جستجوی وب در سراسر جهان برخوردار بود. طبق آخرین اطلاعات نشان می دهد که گوگل در هر ثانیه بیش از جستجو را پردازش می کند (آمار زنده اینترنتی، 2022). قطعا اگر شما این بخش از محتوا صفحه را مطالعه می‌کنید، باید تا حدودی به مفاهیم و مباحث سئو تسلط داشته باشید. یکی از برآیندهای خوب مزایای مذکور، جذب ترافیک هدفمند و افزایش نرخ تبدیل خواهد بود. SEO در اصل عمل به این قانون است که شما خود را در جلو چشم و در معرض دید کاربر یا مشتری خود قرار میدهید.

درس‌های مربوط به سئو در متمم با هدف تربیت متخصص سئو طراحی نشده‌اند. محتوایی که تولید می کنید باید دارای منبع باشد، از مطالبی استفاده کنید که اعتبار بالایی دارند و مخاطب از خواندن آن به هدفی که داشته است برسد. الگوريتم رتبه‌بندی گوگل دارای بيش از 200 معيار جهت رتبه‌بندی يک سايت است. از اين رو مهندسين سئو باید مهم‌ترين اين معيار‌ها را برای رسیدن سریع و تضمینی به نتایج بیاموزند. نمی‌توان مشخص کرد دقیقاً چه متنی باید در یک قطعه برجسته ظاهر شود.

متخصصین سئو نسل جدید کلماتی مثل خرید گلدان را به کلمه گلدان ترجیح می‌دهند چون نرخ تبدیل بالاتری دارد. در گذشته سئوکارها فقط روی جذب ترافیک کار می‌کردند اما امروز ترافیکی از اهمیت بالا برخوردار است که نرخ تبدیل مناسبی نیز داشته باشد. همانطور که در تصویر بالا می‌بینید ممکن است در یک جستجو؛ به قدری اسنیپت‌های اضافی در SERP وجود داشته باشد که حتی رتبه اول هم CTR بالایی نتواند کسب کند. مسعود الوهیمی، حامد قربانی، احسان حیدری و آرش عطاری مدرسان این دوره هستند. در ادامه ویدیو یکی از جلسات پشتیبانی این دوره براتون قرار داده میشه تا در جریان اتفاقات اون هم قرار بگیرین.


لینک منبع