تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ تعامل2020-09-28
12 روش افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام آموزشگاه ایرانی گرام
چه کسی دوست ندارد جایزهای برنده شود؟ قرعهکشیهای اینستاگرام مسیری جذاب، برای صاحبان کسبوکار جهت جذب مشتریان جدید و بالقوه در عین ایجاد هیجان است. شما چه روشهایی برای افزایش تعامل در اینستاگرام سراغ دارید؟ در بخش کامنتها بنویسید. تولید محتوای باکیفیت فقط با شناخت درست و عمیق پرسونای مخاطب امکانپذیر میشود.
اینکار باعث میشود مخاطبان احساس کنند که بخشی از جامعه شما هستند و به برندتان وفادارتر شوند. همچنین، پاسخگویی به پیامها میتواند به شما کمک کند تا بازخوردهای ارزشمندی از مخاطبان خود دریافت کنید و محتوای خود را براساس این بازخوردها بهبود بخشید. افزایش تعامل در اینستاگرام، نیازمند برنامهریزی و اجرای استراتژیهای مشخصی است. با پیادهسازی این راهکارها میتوانید ارتباط خود را با مخاطبان تقویت و به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنید.
هرچه بودجه بیشتری اختصاص دهید، شانس دیده شدن تبلیغ شما در پلتفرمهای مختلف بیشتر میشود. محتوای قابل ذخیرهسازی درواقع محتوایی است که کاربران آن را مفید و ارزشمند میدانند و تصمیم میگیرند آن را برای استفاده بعدی خود ذخیره کنند. این محتوا میتواند در قالبهای مختلفی مانند عکس، فیلم، متن، یا حتی یک استوری باشد. همچنین در ادامه به شما نشان میدهیم که چگونه میتوانید از استیکرهای استوری برای شروع گفتگو و تعامل با فالوورهای خود استفاده کنید، تنها کافی است مراحل گفته شده در مان زیر را دنبال کنید. با هدف گذاری دقیق در تبلیغات، می توانید به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید و نتایج بهتری را از تبلیغات خود بگیرید.
تولید محتوای باکیفیت و متنوع یکی دیگر از راههای افزایش تعامل در اینستاگرام است. محتوای باکیفیت و متنوع، قلب تپنده هر آنلاینشاپ در اینستاگرام است. برای افزایش تعامل، باید نحوه تولید محتوا در اینستاگرام را یاد بگیرید و محتوایی تولید کنید که برای مخاطبانتان جذاب و ارزشمند باشد. این محتوا میتواند شامل عکسهای باکیفیت، ویدیوهای کوتاه، اینفوگرافیک، استوریها و پستهای متنی باشد. تنوع در نوع محتوا و موضوعات، باعث میشود مخاطبان شما خسته نشوند و همیشه منتظر محتوای جدید شما باشند. قبلازاینکه به موضوع افزایش تعامل در اینستاگرام بپردازیم، اجاره دهید منظور از تعامل را توضیح دهیم.
آیا میخواهید بدانید پستهایتان در اینستاگرام چقدر مورد توجه قرار میگیرند؟ برای فهمیدن این موضوع، به پروفایل اینستاگرام خود بروید و روی آیکون سه خط افقی در گوشه بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید. در بخش "Overview" (نمای کلی)، میتوانید آمار کلی تعامل حساب خود را مشاهده کنید. همچنین، با کلیک بر روی هر پست، میتوانید آمار دقیقتری از جمله تعداد لایکها، کامنتها و تعداد افرادی که پست را دیدهاند، به دست آورید. افزایش تعامل صفحه اینستاگرام سبب افزایش محبوبیت، فروش و اعتبار میشود و به شما کمک میکند تا مخاطبان پیج به صورت طبیعی رشد داشته باشند. این نوع تبلیغات میتواند برای هدفگیری مجدد مخاطبان (ریتارگتینگ)، ایجاد آگاهی از برند یا دستیابی به اهداف خاص (مانند تبلیغات برای مخاطبانی که به دنبال محصولاتی مشابه محصولات شما هستند) استفاده شود.
پاسخ به سوالات و نظرات و راه اندازی گردهمایی های متنوع برای افزایش تعامل در اینستاگرام بسیار مفید خواهد بود. مانند بعضی از سرویسهای مشابه، پس از راه اندازی کسبوکار در اینستاگرام هم ابزارهای آنلاین به منظور آنالیز و بهبود عملکرد شما ارائه شده است. این ابزار به شما نشان می دهد که محتوای منتشرشده شما به نسبت رقبا چقدر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. با این روش کموکاستیهای خود را نسبت به دیگران بهتر درک میکنید و میتوانید با برطرف کردن آنها پیشرفت چشمگیری را تجربه نمایید. شبکههای اجتماعی به شما اجازه میدهند تا محصولات خود را به صورت آنلاین تبلیغ کنید، بازخوردهای آن تبلیغ را در بین مشتریان ببینید و به آنالیز دقیق محتوای ارائه شده بپردازید.
این فرمول بهترین شیوه محاسبه است، اما با توجه به اهداف پیج میتوان نسبت مشارکت را با پارامترهایی همچون مجموع بازدید (Impression) و تعداد بازدید یکتا (Reach) نیز مقایسه کرد. برای محاسبه نرخ مشارکت در اینستاگرام، فرمولهای متعددی تعریف شده که میتوان با استفاده از آنها، این عدد را در هر پست محاسبه کرد. اما برای محاسبه آن در کل صفحه پیشنهاد میشود از سایتهای رایگانی همچون Phlanx ,Influencermarketinghub ,ninjalitics ,Triberr و… استفاده کنید. واکنش نشان دادن به محتوای سایرین، از راه های تاثیرگذار در افزایش تعامل اینستاگرام محسوب می شود. برای ایجاد تعامل با مخاطب در اینستاگرام باید با اصول تعامل در اینستاگرام و روشهای افزایش تعامل آشنا باشید.
به جای فروش، به این فکر کنید که چگونه میتوانید داستانی جذاب درباره برند، محصولات و… بگویید. شاید برخی افراد افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام را کار مشکل و دور از دسترسی بدانند. اما اگر نکات و ترفندهای گفتهشده در این مقاله را به خوبی اجرا کنید، مطمئن باشید به زودی شاهد پیشرفت پیج خود خواهید بود.
نوع دستگاهی که کاربران از آن برای وبگردی استفاده میکنند، بر تجربه تبلیغاتی آنها تأثیر دارد. بنابراین با تمرکز روی این دستگاهها، میتوانید بیش از نیمی از کاربران اینترنت را هدف بگیرید. تبلیغات پولی به معنای پرداخت هزینه برای نمایش تبلیغات به مخاطبان هدف است. این هزینه میتواند بر اساس کلیک (PPC)، نمایش یا حتی اقدامات خاص مانند خرید یا تکمیل فرم، پرداخت شود.
البته به شرط آن که اینفلوئنسرهای درستی انتخاب کنید و فردی محبوب در میان فالوورهایش باشد. بهترین روش برای افزایش تعامل در اینستاگرام انتشار محتوای جذاب و قابل اشتراک، نوشتن کپشن جذاب، استفاده از هشتگهای هدفمند و سایر راهکارهای معرفیشده در مقاله است. استفاده از هشتگ مناسب میتواند باعث رشد تعداد فالوورهای پیج شود.
اگر ویدیویی پست میکنید و مستقیماً با مخاطبان خود صحبت میکنید. در حالی که برخی از این شغلها مهارتهای تخصصی نیاز دارند، اکثر آنها فرصتهای درآمدی بالایی را برای متخصصان فراهم میآورند. اگر شما هم به دنبال شغلی با درآمد بالا در حوزه کامپیوتر هستید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا با پردرآمدترین شغلهای این رشته آشنا شوید و مسیر شغلی خود را به درستی انتخاب کنید.
- {
- قسمت مهم روشهای افزایش تعامل در اینستاگرام است که در ادامه، در ۲ بخش آن را بررسی میکنیم. |}
- این قابلیت به شما اجازه میدهد که اگر فروشگاه فعالی در فیسبوک یا Shopify دارید، محصولات خود را مستقیماً از طریق اینستاگرام به فروش برسانید. {
- با تبلیغ پیج یا برند خود در دیگر پیجهای مرتبط، میتوانید فالوور بیشتر و هدفمندی را به پیج خود جذب کنید. |}
- امروز پست بگذاریم و یک هفته خبری از ما نباشد، استراتژی برندهای نیست. {
- آیا میخواهید بدانید پستهایتان در اینستاگرام چقدر مورد توجه قرار میگیرند؟ برای فهمیدن این موضوع، به پروفایل اینستاگرام خود بروید و روی آیکون سه خط افقی در گوشه بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید. |}
- به صورت کلی می توان گفت افزایش تعامل در اینستاگرام نیازمند تلاش مداوم و استراتژی مناسب است.
طراحی اپلیکیشن مولتی پلتفرم
این کار را برای هر پست انجام دهید تا بفهمید کدام استراتژیها در افزایش تعامل اینستاگرام برای شما موثر بوده است تا آن استراتژی را بیشتر انجام دهید. در مسابقههای بزرگ، میتوانید اینفلوئنسرها را هم وارد کنید تا آن را تبلیغ کنند و باز مخاطب بیشتری بگیرید. پستهای جشنوارهها و فروشهای ویژه هم قابلیت این را دارد که تعامل را بالا ببرد.
قدردانی از نظرات کاربران و شرکت در مکالمات باعث می شود که دنبال کنندگان احساس کنند دیده و شنیده می شوند. پیج اینستاگرام خود را در هر کجا که می توانید به اشتراک بگذارید؛ در بیو توییتر ، امضای ایمیل، در خبرنامه ها، سایت و … . ایجاد مطالب مرجع که مخاطبان ترغیب به ذخیره آن ها شوند، می تواند باعث افزایش مشارکت مخاطب نیز شود. کپشن های اینستاگرام می توانند حداکثر ۲۲۰۰ کاراکتر و حداکثر ۳۰ هشتگ داشته باشند. اگر شما یک کسبوکار آنلاین داشته باشید، همیشه با عدم اعتماد مشتریان برای خرید اینترنتی مواجه هستید. شبگههای اجتماعی میتواند تا حدودی برای حل این مشکل یاریرسان باشد.
یکی از عوامل مهم در موفقیت تبلیغات در اینستاگرام استفاده از تصاویر جذاب و هشتگ های مناسب است. تصاویر با کیفیت و خلاقانه می توانند توجه کاربران را جلب کرده و آن ها را به تعامل با محتوای شما ترغیب کنند. همچنین استفاده از هشتگ های مرتبط و پرطرفدار می تواند به افزایش دیده شدن پست ها و جذب کاربران جدید کمک کند.
سعی کنید اطلاعاتی دربارهی زمینهی فعالیت پیج، ادمینها، سابقهی کاری پیج و … در اختیار مخاطبین خود قرار دهید. برای مثال، چند هایلایت را به معرفی کوتاه ادمینهای پیج اختصاص دهید و یا انگیزه خود از راه اندازی پیج را برای فالوورها شرح دهید. همچنین برگزاری مسابقاتی در سالگرد تاسیس پیج میتواند برای مخاطبان پیج بسیار جذاب باشد. این موارد میتوانند باعث افزایش نرخ تعامل در پیج اینستاگرامی شما شوند. افزایش تعامل در پست و استوری اینستاگرام برای برندسازی (Branding)، افزایش فروش و اعتماد سازی بیشتر مخاطبان به شما کمک خواهد کرد.
درواقع شما با تقویت حس مثبت مخاطبین، میتوانید آنها را به تعامل بیشتر در پیج خود تشویق کنید. با تولید محتوای کاربردی و ارزشمند، می توانید مخاطبان خود را جذب کرده و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. برای تولید محتوا ارزشمند و تاثیرگذار، باید اول از همه نیازها و علایق مخاطبان بازار هدف خود را شناسایی کنید. برای انجام این کار میتوانید از الگوی فعالیتی رقبایتان کمک بگیرید. و در انتها این مقاله بگویید که به نظر شما صحیح ترین فرمول محاسبه نرخ تعامل در فضای اینستاگرام کدام است. به همین علت است که لایک قدیمی ترین جزء تشکیل دهنده نرخ تعامل می باشد.
تبلیغات در شبکه های اجتماعی
امروز پست بگذاریم و یک هفته خبری از ما نباشد، استراتژی برندهای نیست. برای مثال، اگر مخاطب شما جوان نیست، ترندها را نمیشناسد، ولی از اینستاگرام استفاده میکند، سوارشدن بر موج ترندها شاید شما را به او نرساند و اگر هم رساند، او آن را درک نکند. افراد با کلیک روی لوکیشن میتوانند پستهای برتر و اخیر مربوط به آن لوکیشن را ببینند. هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما میفرستیم. برای مثال، پست را لایک میکنند و برای یکی از دوستان خود میفرستند یا محصول مورد علاقهٔ خود از شما را به دیگران در کامنتها معرفی میکنند.
در نهایت، کلید موفقیت در شبکههای اجتماعی، ایجاد محتوای ارزشمند و ارتباط معنادار با مخاطبان است. با رعایت این نکات، شما هم می توانید به موفقیت های بزرگی در اینستاگرام و فیسبوک دست یابید.این مقاله طولانی و جامع، یک راهنمای کامل برای موفقیت در اینستاگرام و فیسبوک است. با مطالعه دقیق این مقاله و به کارگیری راهکارهای ارائه شده، شما هم می توانید کسب و کار خود را در این پلتفرم های قدرتمند به موفقیت برسانید.امیدوارم این مقاله جامع مورد پسند شما واقع شده باشد. افزایش تعامل در پست و استوری اینستاگرام به تسریع فرایند برندسازی، تبدیل مخاطبان به مشتریان دائمی و تبدیل کاربران به مشتریان جدید کمک میکند. تعداد لایکها، کامنتها، ذخیرهسازی پستها و به اشتراک گذاشتن آنها بعضی از عواملی هستند که بر بالا رفتن نرخ تعامل اثر میگذارند. هشتگها، کلیدواژههایی هستند که به کاربران امکان میدهند تا محتوای موردعلاقه خود را در اینستاگرام پیدا کنند.
اگر شما هم با مشکل رفع محدودیت کامنت اینستاگرام مواجه شدهاید، ممکن است دلایل مختلفی مثل استفاده نادرست از اپلیکیشن، فعالیتهای مشکوک یا تغییرات الگوریتم اینستاگرام باعث بروز این مشکل شده باشد. این محدودیتها میتوانند تجربه کاربری شما را تحت تاثیر قرار دهند و مانع از ارسال کامنتها در پستهای دیگران شوند. با مشغول به کار شدن در هر یک از این مشاغل، میتوانید بهترین درآمدها را از شغلهای بسیار مناسبی به دست بیاورید. بیایید به مثالی که پیش تر بیان کردیم یعنی پیج لباس مجلسی زنانه برگردیم.
{طراحی وب سایت فروشگاهی
|}جهت دریافت مشاوره در مورد نحوه تعامل در اینستاگرام این فرم را تکمیل کنید. تاثیر شبکه های اجتماعی بر تجارت الکترونیک و مزایای آن در چند بخش قرار می گیرد که در ادامه در مورد آن ها صحبت می کنیم. به این ترتیب، دنبالکنندگان شما میتوانند با ویدیو شما تعامل داشته باشند، به ویژه در استوریها، حتی اگر به صدا گوش ندهند. برخی ایدهها شامل این یا آن در استوریها، حقیقتها و دروغ، یک آزمون سریع یا حتی یک معما است.
وقتی ریلها را در اینستاگرام پست میکنید، مطمئن شوید که زیرنویس دارند. زیرنویسها به آنها اجازه میدهند تا بفهمند در ویدیو چه میگذرد بدون اینکه نیاز به صدا داشته باشند. که به کاربر اجازه میدهد تا ۱۰ ویدیو یا عکس یا ترکیبی از هردو را در یک پست به اشتراک بگذارد.
اما اگر محتوای اختصاصی و با کیفیت تولید کنید و با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید، روز به روز به تعداد فالوورهای پیج اینستاگرام شما افزوده خواهد شد. در این شرایط شما هم این فرصت را پیدا میکنید که نرخ تعامل پیج خود را افزایش دهید. برای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام فاکتورهای بسیار زیادی مد نظر می باشد که در این مطلب سعی کرده ایم به مهم ترین آن ها اشاره ای داشته باشیم.
بسیاری از افرادی که از این شبکه اجتماعی استفاده میکنند، برای کسب اطمینان از اعتبار پیجهای فروشگاهی به قسمت بایو اکانتها سر میزنند. درج آدرس وبسایت و دیگر شبکههای اجتماعی بههمراه اطلاعات کامل پیج در این بخش به افزایش اعتماد کاربران، افزایش دنبالکنندگان و افزایش تعامل در پست و استوری اینستاگرام منجر میشود. نظرسنجی از مخاطبان در استوریها یک روش ساده و کاربردی برای افزایش تعامل در اینستاگرام است. از طریق مطرح کردن سوالهای جذاب میتوانید فالوورهای خود را به شرکت در نظرسنجی ترغیب کنید. گرفتن بارخورد و نظر مخاطب این حس را به او القا میکند که جزئی از پیج و کسب و کار شما و به تولید کننده محتوا نزدیک تر است. همچنین نظرات مخاطبان اطلاعات بسیار سودمندی را به شما خواهد داد که برای تولید محتوا ایده های جدید تر و کاربر پسند تری را به دست آورید.
از جمله بهترین تکنیکهای بازاریابی برای افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام، اعطای هدایا و جوایز ارزنده به مخاطبین فعال و مشتریان وفادار است. انجام این کار در اصل یک نوع تنش مثبت را در جامعه مخاطبین هدف شما ایجاد میکند. به عبارتی، وقتی شما به یک یا چند نفر از مشتریان خود هدایای خاص اعطا میکنید، سایر مخاطبین و مشتریان نیز تلاش میکنند تا در دفعات بعد جایگزین این افراد شوند. همین امر باعث میشود تا میزان تعامل مخاطبین با شما افزایش یافته و در نتیجه میزان فروش شما نیز بیشتر و بیشتر شود.
اگر کاربر دچار سوءتفاهم شده، پاسخی قانعکننده دهید و آن را برطرف کنید. پیشنهاد میکنیم اطلاعات خود را هفتگی ثبت کنید و یک داشبورد در لوکر استودیو بسازید. برای اینکه بتوانید تاثیرگذاری و عملکرد هر نوع پست را مشخص کنید، یک تگ برای هرکدام تعریف کنید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
درواقع شما با محاسبۀ نرخ تعامل میتوانید متوجه شوید که چه تعداد از فالوورهای شما از محتوای پیج شما رضایت دارند و با شما ارتباط برقرار کردهاند. نرخ تعامل در اینستاگرام بهمعنی تعداد کاربرانی است که صفحۀ شما را میبینند، دنبال میکنند و بهطور کلی با پیج شما ارتباط میگیرند. این فاکتور درواقع مهمترین و اصلیترین معیار برای موفقیت یک پیج در اینستاگرام است. شاید در نگاه اول افزایش تعامل در اینستاگرام کار سخت و پیچیدهای به نظر برسد، اما اگر نکات و ترفندهای گفته شده در این مقاله را رعایت کنید میزان تعامل در پیج شما بالاتر خواهد رفت. استفاده صحیح از هشتگها یکی دیگر از استراتژیهای اساسی برای افزایش تعامل در اینستاگرام است.
افزایش نرخ تعامل اینستاگرام شاید کار پیچیده ای به نظر نرسد اما در عمل ریزه کاری و جزئیات فراوانی دارد که برای رسیدن به بهترین نتیجه نیاز به یک استراتژی قوی و فعالیت مستمر دارید. از همین رو لازم است این کار توسط افراد با تجربه و متخصص در حوزه سوشال مدیا مانند ادمین تعامل اینستاگرام انجام گیرد. اینستاگرام به واسطه مخاطبان زیادی که دارد، بهترین بستر برای افزایش آگاهی از برند می باشد و تا کنون ثابت کرده است که چقدر برای کسب و کارها مفید بوده است. بنابراین اگر به دنبال رشد چندبرابر در کسب و کار خود هستید از این پلتفرم غافل نشوید.
برخلاف شبکههای اجتماعی دیگر که به راحتی امکان قرار دادن لینک زنده وجود دارد، در اینستاگرام این قابلیت محدود شده است. با این حال، این محدودیتها نه تنها مانعی برای رشد نیستند، بلکه فرصتی برای بهبود نرخ تعامل در اینستاگرام و افزایش تاثیرگذاری استراتژی بازاریابی شما به شمار میروند. اگر مخاطبان زیر پستهای شما سوال میپرسند، با صبر و دقت به آنها پاسخ دهید. اگر به دایرکت شما پیام میدهند و مشاوره میخواهند، به درستی راهنماییشان کنید و در صورت مناسب بودن، محصولات یا خدمات خود را پیشنهاد دهید. متوجه شدهاید؛ که حتی در یک کانال حرفهای و کاری، پستهایی بیشترین درگیری را ایجاد میکنند.
پس با افزایش لایک، کامنت و اشتراکگذاری پستهایتان، میتوانید از الگوریتم اینستاگرام به نفع خود استفاده کنید. اگر به دنبال یک راه عالی و موثر برای بالا بردن نرخ تعامل اینستاگرام هستید، حتماً از لایو و استوری استفاده کنید. در این صورت مخاطبان تعامل خوبی با پیج شما برقرار میکنند و میتوانید بهترین نتیجه را در بحث بالا بردن نرخ تعامل اینستاگرام بگیرید. تبلیغات در شبکههای اجتماعی یکی از بهترین استراتژیها برای تأثیرگذاری بر فروش است. پلتفرمهای مختلفی مثل اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و پینترست برای تبلیغات در دسترس هستند و شما میتوانید بسته به نیاز کسبوکار و مخاطب هدف خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.
اگر به دنبال تأثیرگذارترین روش تبلیغات در فروش هستید، هدفگذاری بر اساس کلمات کلیدی میتواند گزینه مناسبی باشد. برای مثال، اگر فردی عبارت «بلیط قطار گرگان تهران» را جستجو کند، تبلیغ صفحه فروش بلیط این مسیر در یک سایت معتبر گردشگری میتواند در صدر نتایج جستجو نمایش داده شود. اگر به دلیل هزینههای تبلیغات پولی از اجرای کمپینهای تبلیغاتی منصرف شدهاید، شاید وقت آن رسیده که در تصمیمتان تجدید نظر کنید.
یک استراتژی هشتگ خوب فکر شده به شما کمک میکند تا بیشترین بهره را از هر قطعه محتوایی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر میکنید ببرید. اینفلوئنسرها را درگیر کنید و از آنها بخواهید انواع مختلفی از محتوا را برای پلتفرمهای شبکههای اجتماعی شما ایجاد کنند. پس از کمی فعالیت در پیج اینستاگرامی خود، میتوانید بازخوردهایی را که از کاربران دریافت میکنید، آنالیز کنید و بهترین نوع محتوا را از لحاظ قالب تشخیص دهید. برای مثال باید به این نتیجه برسید که کاربران شما بیشتر محتوای متنی را دوست دارند یا تصویری، استوریها را بیشتر میپسندند یا پستها را و …برای این کار نیز میتوانید از ابزار Insights استفاده کنید. افزایش تعامل در اینستاگرام آنطور که برخی فکر میکنند، کار چندان سختی نیست. میتوانید با رعایت برخی نکات و به کارگیری چند ترفند، تعامل خود را با فالوورهای پیج تا حد قابل توجهی افزایش دهید.
افزایش تعامل در اینستاگرام یکی از بزرگترین دغدغههای کسبوکارهای مجازی است؛ درواقع میزان درآمد این کسبوکارها نسبت مستقیمی با میزان تعامل و دیدهشدن پیج آنها دارد. به عبارت سادهتر، هرچه فالوورهای واقعی یک کسبوکار در اینستاگرام بیشتر باشد، آن کسبوکار شانس بیشتری برای فروش و جذب مخاطب دارد. تا اینجا به صورت کامل درمورد نحوه تعامل در اینستاگرام و راهکارهای بالا بردن آن صحبت کردیم.
اگر به فعالیت و کار کردن در فضای اینستاگرام علاقه دارید و مشتاق به یادگیری بیشتر در این حوزه هستید؛ پیشنهاد میکنیم تا مقاله صفر تا صد نکات تبدیل شدن به ادمین اینستاگرام حرفه ای! همچنین یکی از جدیدترین ترندهای اینستاگرام استفاده از استیکر“Add Yours”است. میتوانید از این استیکر برای شروع یک چالش و ترغیب مخاطب به تعامل با برند خودتان استفاده کنید. اگر وقت نمیکنید به دایرکتها جواب دهید، میتوانید از ادمین دایرکت کمک بگیرید!
از این طریق میتوانید رقبای خود را به راحتی شناسایی کرده و با استراتژیهای کاری آنها آشنا شوید. همچنین میتوانید مشتریان آنها را شناخته و با دقت در نقاط ضعف آنها،مشتریان را جذب کسبوکار خود نمایید. بازیها یک راه سرگرمکننده دیگر برای تعامل با مخاطبان شما هستند. آیا دادههای جالب زیادی دارید اما مطمئن نیستید که آیا مخاطبان شما به اعداد علاقهمند هستند؟ آنها را به یک اینفوگرافیک یا پست کاروسل برای اینستاگرام تبدیل کنید.
نرخ تعامل هم بر اساس تعداد فالوور، لایک، میزان کامنتهای دریافتی و به اشتراک گذاشته شدن پست توسط کاربران اندازه گیری میشود. در نتیجه کاربران بیشتر تمایل دارند که با صاحب پیج تعامل داشته باشند و نظرات و سوالات خود را با او در میان بگذارند. در این مطلب از پلازا، ۷ مورد از بهترین و موثرترین راهکارهای افزایش تعامل در اینستاگرام را معرفی کردیم. برای اینکه بتوانید در مدت زمان کمی به بهترین نتایج ممکن دست یابید، باید به صورت مستمر و خلاقانه در اینستاگرام فعالیت کنید.
هرچقدر این میزان بیشتر باشد، یعنی توانسته ایم درک درستی از نیاز مخاطب خود داشته باشیم. هر چقدر حساب کاربری شما در فضای اینستاگرام تعامل بیشتری داشته باشد، موفق تر خواهد بود. قابلیت فروشگاه اینستاگرام یکی از جذابترین امکاناتی است که به این پلتفرم اضافه شده! این قابلیت به شما اجازه میدهد که اگر فروشگاه فعالی در فیسبوک یا Shopify دارید، محصولات خود را مستقیماً از طریق اینستاگرام به فروش برسانید. این روش نهتنها باعث افزایش فروش میشود، بلکه تعامل کاربران را نیز بالا میبرد و به شکل قابلتوجهی به افزایش اینگیجمنت اینستاگرام شما کمک میکند. یکی از چالشهای اصلی کسبوکارها در اینستاگرام، محدودیت در استفاده از لینکهای قابل کلیک است.
البته شما هم باید در ازای هدیه دادن به مشتریان خود از آنها چیزهایی را بخواهید! برای مثال این طرح را در نظر بگیرید که در ازای به اشتراک گذاری پست به بیش از ۳۰ نفر مشتریان شما میتوانند به قید قرعه جوایز و هدایای شما را برنده شوند. تعامل یعنی ایجاد رابطه بین شما و مخاطب و تعامل در اینستاگرام نیز به رابطه ایجاد شده بین شما و مخاطب تان گفته می شود. حال هرچقدر بتوانید نرخ این تعامل را افزایش دهید، در این فضای به شدت رقابتی موفق تر خواهید بود. سعی کنید حداقل ۸ هشتگ برای پست هایتان قراردهید و همیشه نام برند خودتان را نیز بین هشتگ ها بنویسید . هشتگهای منحصر به فرد نیز می تواند راهی باشد که دیگران برند شما و محبوبیت آن را ببینند.
منبع