راهکارهای نوین برای افزایش فروش2023-07-18
افزایش فروش: 10 راهکار عملی برای موفقیت در کسبوکار راه مدیران
هیت مپ به شما این امکان را میدهد تا از نحوه رفتار کاربر اطلاعات بیشتری کسب کنید و بفمید که کدام صفحات شما درگیری بیشتری برای او ایجاد کرده است. شما می توانید با خرید سامانه پیامکی بهین پیام از امکانات فوق العاده آن در ارسال پیامک هدفمند و نمایندگی پیام صوتی برای افزایش فروش استفاده کنید و نتیجه خوبی برای افزایش درآمد بدست آورید. اما استفاده از روش سامانه پیامکی نه تنها به تنهایی بلکه به عنوان روش مکمل در کنار سایر راه های افزایش فروش تاثیر موثر و مثبتی برای افزایش فروش و سودآوری کسب و کار شما دارد. ارائه محتوای تعاملی، از جمله ایجاد نظرسنجیها، به شما کمک میکند که مخاطبان را در فرآیند تعاملی و مشارکتی با برند خود شرکت دهید. ابتدا بازار مورد نظر به دقت بررسی و تجزیه و تحلیل میشود تا نیازها، ترجیحات و رفتارهای مشتریان درک شود.
همچنین ارائه خدمات بینظیر هم در این دسته قرار میگیرد که قبلا درباه آن توضیح دادیم. پس از تایید ، یک پیامک حاوی نام کاربری و رمز عبور برای شما ارسال خواهد شد . بر اساس مطالعات، این سه دسته از فروشندهها جزو موفقترین فروشندگان در صنایع مختلف هستند و عملکردی چشمگیر از خودشان به نمایش میگذارند.
باید در بازار تحقیق کنید تا ببینید که آیا محصول پیشنهادی شما مورد استقبال قرار میگیرد یا نه. برای این منظور میتوانید از مشتریان فعلی خود به عنوان گروه آزمایشی استفاده کنید. با بازخورد گرفتن از آنها میتوانید برخی از ریسکها را مدیریت کرده و بفهمید که چطور باید محصول یا خدمات خود را ارتقا دهید. توجه ویژهای به بازاریابی و ترویج محصول یا خدمات جدید بکنید تا افراد بیشتری با آنها آشنا شوند. هنگام تصمیمگیری درباره CTA ، مشخص کنید که بازدیدکننده شما قرار است چهکاری انجام دهد. هدف این است که بازدیدکنندگان را به مشتری و مشتری را به مشتریان وفادار تبدیل کنیم، بنابراین در مورد CTA فکر کنید.
شما باید به مشتری نشان دهید که محصول شما نیاز مشتری را برطرف می کند. در زیر چندتا از تکنیک های افزایش فروش را به شما معرفی می کنیم که با بکارگیری آنها می توانید به طرز معجره آسایی فروش خود را افزایش دهید. شما باید بتوانید با مردم ارتباط برقرار کنید و تجربه مشتری جذابی ایجاد کنید.
کانالی که با کمترین هزینه، بیشترین آورده را برایتان به ارمغان آورد. برای اینکه فهم مطالب سادهتر باشند، انواع راهکارها را در دستهبندیهای مختلف قرار دادیم. امیدواریم پس از خواندن این مقاله، اطلاعات مفیدی به دست آورده باشید.
گزارشهای تبدیل، پیشبینی فروش، گزارش هدف و گزارشهای مروری بر فعالیتها همان چیزی است که به شما کمک خواهد کرد تا به سادگی چالشها را شناسایی و راهکارهای کارآمد برای تسلط بر آنها ارائه کنید. حال که متوجه شدید CRM چیست، میتوانید لیست بهترین نرم افزار CRM را در وبسایت دیدنگار مشاهده کنید. در واقع CRMهای فروش قادر هستند با کلیه کانالهای ارتباطی موجود ادغام شده و مدیریت کلیه آنها را به صورت یکپارچه فراهم سازند. از طرفی چون در CRM دیگر خبری از ورود دستی دادهها نیست، این موضوع موجب بهبود دقت دادههای مشتری خواهد شد. اصولاً خرید و تهیه CRM کاربردها و مزایای مختلفی برای کسبوکار شما در حوزههای مختلف خواهد داشت. در یک کلام، شما با استفاده از CRM خواهید توانست پایگاه اطلاعاتی مشتریان را با خیال راحت ذخیره و از این طریق فروش بیشتری را تجربه کنید.
ساده به نظر می رسد، اما برای نیروهای فروش یعنی تمام آموخته های قبلی را دور بریزند. مخاطبانتان را شناساسیی، کانالهای تبلیغاتی موثر را پیدا کنید و یک کمپین تبلیغاتی کارآمد راهاندازی نمایید. با ساخت تصویر دقیقتر از مشتری، پیام شما نیز برای بازاریابی محصول یا خدمات، مشخصتر میشود.
- همچنین، فرصتها و چالشهای پیشروی ایران در این فضای در حال تحول بررسی شده و راهکارهایی برای تقویت جایگاه کشور در نظم نوین اقتصادی جهانی پیشنهاد میشود. {
- البته قبل از این کار، باید محصول یا خدمت خوبی ارائه کنید که نظرات دریافتی مثبت باشند. |}{
- بهتر است در یک یا دو حساب رسانه اجتماعی حضوری قوی داشته باشید تا اینکه با تلاش برای حضور در همه جا به یکباره خود را لاغر کنید. |}{
- این تحقیقات میتوانند به شما کمک کنند تا با دقت به نیازهای مشتریان پاسخ دهید و از رقبا پیشی بگیرید. |}
- جالب است بدانید که برای تبدیل کردن 80 درصد سرنخها به مشتری، باید 6 با آنها تماس بگیرید.
- داشتن مشتریهایی که در مورد خدمات و محصولات شما اظهار نظر میکنن، نعمتیه که باید قدر اون رو بدونید.
تجربه مشتری را تا حد ممکن ارتقا دهید
شما هرچقدر بتوانید به قول بازاری "جور بودن جنس" را برای مشتری فراهم کنید، میتوانید انتظار یک فروش موفق را داشته باشید. ما در دوبخش و با تمرکز بر دو وجه مهم از فروش این استراتژیها را بررسی میکنیم. یک وجه از استراتژیها تمرکز خود را روی مشتری میگذارند و بخشی دیگر روی روندها و فرآیندهای داخلی شرکت تمرکز دارد. شفافیت در زمینهی استراتژیهای فروش میتواند به کل تیم در بخشهای مختلف کمک کند تا با توجه به آن فعالیتها و اولویتهای خود را مشخص کنند. ایجاد حس اضطرار یا کمبود میتواند مشتریان را به خرید سریعتر وادار کند.
این آمار و ارقام بهروشنی نشان میدهد که راهاندازی باشگاه مشتریان و حفظ ارتباط با مشتریان کنونی، بسیار مهمتر از جذب مشتریان جدید است. یکی از روشهای حفظ مشتریان جدید و وفادارسازی آنها، ایجاد باشگاه مشتریان از طریق گرفتن شماره تماس و ایمیل مشتریان است. با ارسال پیامک تبریک زادروز، ارائه تخفیفهای خوب و ترغیب مشتریان به تعامل میتوانید فروش خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. برای جذب مشتریان جدید، برقراری ارتباط موثر با آنها بسیار مهم است.
پس هر زمانی که مشتری خریدی انجام داد، میتوانید کالاهای مرتبط دیگری را به او پیشنهاد دهید. انتقادکردن از کارمندان بدون ارائه بازخورد برای پیشرفت، کارساز نخواهد بود. فرض کنید که یکی از کارمندان شما، مقالهای نوشتهاست که از نظر محتوایی و نگارشی، مورد تایید شما نیست. در این حالت، اگر صرفا به او بگویید که نوشتهاش ضعیف بودهاست و نکات مشخصی برای بهبود به او ارائه نکنید، نمیتوانید انتظار رشد و پیشرفت داشتهباشید. بازخورد شما باید سازنده باشد و بهعنوان یک فرایند یادگیری عمل کند.
محصولی با ارزش پیشنهادی منحصربهفرد ارایه کنید!
بیدینگ دستی کار پیچیدهای است و به بررسی و بهروزرسانی لحظهای نیاز دارد تا بودجه کمپین هدر نرود. برای مثال، با آنها در بخش نظرات گرم بگیرید یا به سؤالات آنها در استوری اینستاگرام یا لایو پاسخ دهید. مردم بهدلیل نداشتن زمان کافی و ترافیک (یا هر دلیل دیگری) ترجیح میدهند از خدمات کسبوکارهای نزدیک به محل زندگی یا کار خود استفاده کنند. وبسایت شما باید آنقدر خوب باشد که این بازدیدکنندگان را حفظ و تبدیل به مشتری کند. بنابراین، مهم است که افراد به طور مداوم به آموزش و توسعه مهارتهای خود ادامه دهند.
{تبلیغات دندانپزشکی با پنل پیامک + نمونه متن تبلیغات ایمپلنت دندان
|}صاحبین کسب وکار ها همواره به دنبال افزایش فروش محصولات خودشان هستند و از راهکارهای مختلفی از جمله تبلیغات ، مشتری مداری و آموزش کادر فروش استفاده می کنند . در این مقاله به معرفی 15 راهکار تست شده برای افزایش فروش محصولات اینترنتی و فیزیکی صحبت خواهیم کرد. یکی از متداولترین و بهترین راههای افزایش فروش در فروشگاههای فیزیکی یا اینترنتی در عصر ارتباطات، استفاده از شبکههای اجتماعی یا سوشال مدیا (یعنی پرطرفدارترین نوع تبلیغات اینترنتی) محسوب میشه.
استفاده از تکنیکهای جدید فروش نه تنها میتواند به بهبود عملکرد کسب و کارها کمک کند، بلکه با ارتقاء ارتباطات با مشتریان، موجب افزایش رضایت و وفاداری آنها میشود. این تکنیکها در بازارهای رقابتی امروز باید به درستی انتخاب و اجرا شوند تا تاثیر مطلوبی بر روند فروش و رشد کسب و کار داشته باشند. عدم توجه به نیازها و تغییرات بازار میتواند به معنای از دست دادن فرصتهای ارزشمند باشد. امروزه حضور آنلاین بسیار مهم است و کسب و کارهایی که فقط یک کانال فروش دارند ممکن است از رقابت جا بمانند. ادغام کانالهای مختلف، از وبسایتها و شبکههای اجتماعی تا فروشگاههای فیزیکی، تجربه مشتری را به شدت بهبود میبخشد و موجب افزایش فروش میشود.
با ترکیب موثر این راهکارها، شما میتوانید فروش خود را در محیط حضوری بهبود بخشیده و مشتریان جدید را جذب کنید. این معمولاً بخش سرگرم کننده کسب و کاری است که به آن علاقه دارید، اما بهبود مداوم نیز می تواند یک چالش باشد. بنابراین، شایان ذکر است که یادگیری نحوه بهبود فروش نیازمند برندی است که هر روز بهتر می شود. بنابراین، فروش تنها بخش کوچکی از درآمد کل کسبوکار است و به افزایش و تقویت سایر منابع درآمدی بستگی دارد تا به بهبود مالی و رشد کسبوکار منجر شود. اگر تنها هر مرحله از فروشتان را بهبود ببخشید، برای شما افزایش فروش در بر خواهد داشت. در ادامه به تکنیک های طلایی افزایش فروش برایان تریسی برای کسب سود بیشتر توجه کنید.
آنچه به عنوان “بازارگرمی” یا ارائه فروش شناخته می شد، اکنون از طریق تجربه مشتری رخ می دهد. ورود هوش مصنوعی و دسترسی آنی پشتیبانی به الگوهای فروش سنتی مصداق آن است. اما یقیناً مردم همیشه خرید خواهند کرد و همیشه به فروشنده ای پشت صحنه نیاز دارند که محصول را بفروشد. برای پیدا کردن سرنخهای جدید (Leads) ارتباطات بازایابیتان را حول محور محرکهای بازار و مشتریانتان شکل دهید. به این معنی که در مورد چالشهای کلیدی حوزه کسبوکارتان تحقیقات کیفی انجام دهید و یک راهحل عملی و منحصربهفرد برای مشتریانتان ارایه کنید.
یکی از کاربردیترین ابزارهایی که در این زمینه میتواند کمککننده باشد، نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است. یکی دیگر از روشهای جذب بیشتر مشتری، همکاری با کسبوکارهایی است که دارای مشتریان مشابهی هستند. به عنوان مثال، اگر شما یک فروشگاه لوازم آرایشی دارید، میتوانید با سالنهای زیبایی محلی همکاری کنید. این نوع همکاری به شما و سالنها این امکان را میدهد که مشتریان جدیدی را به یکدیگر معرفی کنید و از این طریق هم فروش خود را افزایش دهید و هم به مشتریان خدمات بهتری ارائه دهید.
در نتیجه برای افزایش فروش بهتر است اول ارتباط موثری با مشتریان خود ایجاد کنید و سپس متناسب با نیاز شخصی آنها محصولی را معرفی کنید. اولین و مهمترین راهکار موجود در حوزه افزایش فروش، استفاده از CRM است. در پاسخ به این سوال که CRM چیست؟ نیز باید بگوییم که CRM ابزاری برای سادهسازی روند فروش و کوتاه کردن چرخه فروش است. شما با استفاده از CRM میتوانید تنگناها و چالشهای موجود در فرآیند فروش را شناسایی و عملیات فروش را با بهبود دقت در ذخیره دادههای مشتری متمرکز کنید.
برای مثال شرکت پیمانکاری که در حوزه ترمیم خانهها فعالیت میکند با شرکتهای تولید لوله و مصالح میتواند همکاری کند. این همکاری میتواند هم به فروش بیشتر از طریق ارجاع مشتریها از سوی دو طرف به یکدیگر منجر شود و هم برای خریدار شرایط بهتری را از نظر قیمت فراهم کند. با اضافه شدن قابلیتهای هوش مصنوعی این اطلاعات میتواند بسیار عمیقتر در فروش به شما کمک کنند.
نتیجهگیریافزایش فروش و سودآوری نیازمند برنامهریزی دقیق و اجرای استراتژیهای موثر است. با پیادهسازی این 10 راهکار عملی، کسبوکار شما میتواند به اهداف فروش خود دست یابد و به رشد پایدار و موفقیت درازمدت برسد. در همۀ تماسها، چه از طریق تلفن، چه از طریق ایمیل یا هر روش دیگری، نهایت سعی خود را بکنید. چه تمرینی؟ پس از مدتی، مشتری را بهخوبی میشناسید و به فروشندهای تبدیل میشوید که میتواند از راهکارهای افزایش فروش در جای مناسب بهره ببرد. نباید توقع داشته باشید همه دعوت شما را لبیک بگویند؛ اما بالأخره میتوانید توجه یک یا چند نفر را جلب کنید. با تمام تلاش های بازاریابی، با شناسایی اهداف کمپین تبلیغاتی پولی خود شروع کنید.
استفاده از شبیهسازیهای واقعگرایانه برای تمرین و تست راه ها و تکنیک های فروش در شرایط واقعی میتواند به تثبیت و بهبود مهارتها کمک کند. به طور کلی، هدف اصلی افزایشفروش، بالا بردن درآمد و سودآوری شرکت است. این مکالمه متفاوت، طبق نیازهای واقعی مشتری ست، نه آنچه که نیروی فروش فکر می کند نیاز احتمالی مشتری ست. هم چنین، به نیروی فروش کمک می کند که مکالمه بسیار مهم اولیه را داشته باشد.
تعداد خریدهای تکراری را افزایش دهید؛ که همه تکنیکهایی که گفتیم به شما در رسیدن به این سه هدف کمک خواهد کرد. وقتی با مشتری صحبت میکنید، درباره ویژگیهای محصولتان اغراق نکنید. سوالات هوشمندانه بپرسید تا هر دویتان متوجه شوید چطور میتوانید به هم کمک کنید. اگر شما هم می خواهید با استفاده از بازاریابی دیجیتال و راهبردهای نوین فروش، به سرعت فروش خود را ارتقا دهید، تیم سحاب آماده است تا با تخصص و تجربه خود در این زمینه به شما کمک کند. با ثبت شماره موبایل خود، بهعنوان یکی از اولین افراد از اخبار سامانه پیامکی و تصمیمات جدید مطلع شوید. برای متقاعدسازی مشتریان، تکنیک داستانسرایی را یاد بگیرید و از آن نهایت بهره را ببرید.
ثبت موقعیت فروشگاه یا خدمات شما در نقشههای آنلاین مانند گوگل میتواند کمک کند تا در جستجوهای محلی بهتر دیده شوید. آمارها نشان میدهند که جستجوهای محلی باعث جذب مشتری و خریدهای واقعی میشوند. بنابراین قرارگیری در این نقشهها برای کسبوکار شما بسیار حیاتی است. با تولید محتوای جذاب و کاربردی، رنگ و بویی تازه به محیط فروشگاه یا دفتر کارتون بدید. کاری کنید که مشتریها موقع چشم چرخوندن در این فضاها، هم اطلاعات بهدست بیارن و هم سرگرم بشن. قرار گرفتن مشتری در چنین موقعیتی میتونه باعث افزایش فروش محصولات یا خدمات شما بشه.
تشکیل دادن گروههایی با دغدغهها و مشکلات یکسان میتواند یک فضای مناسب برای کسب و کار شما ایجاد کند. مشتری اگر احساس کند در یک گروه قرار دارد و توسط یک بخش از جامعه مورد قبول قرار گرفته است، از حضور در این گروه لذت بیشتری میبرد. بسیاری از اوقات حتی لازم نیست این گروه ملاقاتی با یکدیگر داشته باشند و صرف حضور در گروه حس خوبی به مشتری میدهد. برای این کار لازم است مشتری را جزئی از اجتماع خود در نظر بگیرید و برنامههای مشخصی برای او داشته باشید. علاوه بر این نمایش کسانی که در این گروه هستند و موفقیت آنها میتواند حس بسیار خوبی در مشتریان ایجاد کند. میتواند شما را به مخاطبان خود بسیار نزدیک کند و تاثیر بسزایی بر استراتژی افزایش فروش شما داشته باشد.
اینجاست که میتوانید آنها را بر اساس اطلاعات مختلف مثل دموگرافی، روانشناختی، موقعیت مکانی، رفتاری، نیاز و سایر موارد در گروههای مختلف قرار دهید. قبل از هر چیزی باید ویژگیهای جمعیتشناختی (Demography) مشتریان مثل سن، جنسیت و درآمد، سطح تحصیلات را مشخص کنید. برای اینکه بدانید پرسونا را چگونه آماده کنید، پیشنهاد میکنیم مقالهٔ «پرسونای مخاطب چیست؟» را مطالعه کنید.
این موقعیت مناسبی برای تبلیغ کسب و کار شماست که موقعیت خود را در نقشه ی گوگل ثبت نمایید و با روانه کردن مشتری به سمت خوب ، به فروش بیشتر دست پیدا خواهید کرد. برای جا نموندن از رقبا و رسیدن به جایگاه رهبری بازار، همواره باید فرصتهای گسترش خدمات و محصولات خودتون رو بررسی کنید. در واقع اگه همین حالا در ذهنتون شرکتها یا فروشگاههایی رو که چند ساله مشتری اونها هستید مرور کنید، متوجه تفاوت جایگاه امروز اونها با روزی که کارشون رو شروع کردن میشید. با در نظر گرفتن تنوع و عمق بالا در این تکنیکها، اکنون زمان آن رسیده است که اقدام کنید و استراتژیهای نوین فروش را در کسب و کار خود پیادهسازی کنید. به یاد داشته باشید که جهان فروش در حال توسعه و تغییر است و ماندن در خط مقدم این تغییرات، کلید موفقیت و رشد پیوسته است.
یکی از کمهزینهترین و قویترین روشهای افزایش مشتری، بازاریابی دهانبهدهان است. وقتی یک مشتری از شما راضی باشد، داوطلبانه شما را به دوستان و آشنایانش معرفی میکند. طبق مطالعات، مردم ۹۲٪ بیشتر به توصیه دوستان و خانواده خود اعتماد دارند تا تبلیغات! بهعنوان مثال، خدماتی مانند تست رایگان محصولات، مشاورههای تخصصی یا ارسال رایگان میتواند تجربه مثبتی برای مشتریان به وجود آورند. این نوع خدمات به مشتریان احساس ارزشمندی میدهند و آنها را تشویق میکنند تا نسبت به خرید یا استفاده از خدمات شما ترغیب شوند. این استراتژی میتواند در افزایش مشتریان جدید بسیار موثر باشد و به افزایش وفاداری مشتریان فعلی کمک کند.
مشاغل کوچک برای افزایش درآمد نیازمند تکنیکهایی هستند که به رشد فروش آنها کمک کند. در این مقاله روشهای افزایش فروش اثبات شده را ارائه میدهیم که اگر از صاحبان چنین مشاغلی هستید میتواند به افزایش فروش شما کمک کند. یک فروشنده موفق باید تمایل زیادی برای آشنایی با افراد جدید داشته باشد و بتواند احساسات مشتری را تشخیص دهد و رفتارهای او را پیشبینی کند. هوش هیجانی بالا به فروشندگان کمک میکند تا بدانند که چگونه با هر مشتری رفتار و صحبت کنند و شرایط خرید را برای او آماده کنند و بتواند باعث افزایش فروش سازمان شوند. توانایی درک عمیق خواستهها و نیازهای مشتری، یک استعداد نادر و مهم در فروش است. یک فروشنده موفق برای درک عمیق مشتری در وهله اول باید گوش شنوای خوبی داشته باشد.
نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM و نرم افزارهای دیگر یا حتی سخت افزارهای مربوط به کسب و کار، فرایندهای سازمانی شما را هوشمند تر می کند. شما می توانید این زمان ذخیره شده را به افزایش فروش سازمان اختصاص دهید. شما می توانید تبلیغات موبایلی خود را نیز با فرم های سازگار با موبایل ارائه دهید. هدایت سرنخ ها به صفحه فرود مخصوص یک محصول نیز می تواند بسته به استراتژی و محصول موردنظر، منجر به افزایش مشتریان جدید شود.
تبلیغات هدفمند در اینستا